دوزهای تقویت‌کننده واکسن کرونا ایمنی بدن را تقویت می‌کند

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که دوزهای یادآور کرونا به‌روزرسانی شده که سویه امیکرون را هدف قرار می‌دهند، بسیار مناسب هستند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به‌منظور بررسی میزان تاثیرگذاری دوزهای تقویت‌کننده واکسن کرونا بر ایمنی بدن، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، خون ۴۶ نفر که واکسن اولیه کرونا و همچنین یک دوز تقویت‌کننده دریافت کرده بودند را مورد ارزیابی قرار دادند. دوزهای تقویت‌کننده جدید برای محافظت در برابر ویروس کرونا اصلی و زیرشاخه‌های امیکرون طراحی شده است.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که بسته به سویه خاص کووید، سطح آنتی‌بادی محافظ هر ۳۰ روز بین ۱۸ تا ۲۰ درصد کاهش پیدا می‌کند. این بدان معنا است که سطح آنتی‌بادی احتمالاً طی ۹۵ تا ۱۰۸ روز پس از دریافت یک دوز تقویت‌کننده به نصف کاهش می‌یابد. آزمایش خون بر افرادی که دومین دوز تقویت‌کننده را دریافت کردند، نشان داد که تزریق یک واکسن دیگر، محافظت را به میزان قابل‌توجهی باز می‌گرداند.

به گفته پژوهشگران، سطح آنتی‌بادی محافظ هر ماه پس از دریافت یک دوز واکسن تقویت‌کننده کووید حداقل ۱۵ درصد کاهش پیدا می‌کند. دریافت دوز تقویت‌کننده جدید به صورت کامل سطوح آنتی‌بادی را بازیابی می‌کند و محافظت قوی در برابر کووید شدید ایجاد می‌کند. بنابراین دوز تقویت‌کننده دوم به ویژه برای افرادی که سن بالایی دارند یا مشکلات زمینه‌ای دارند، بسیار توصیه می‌شود.

متخصصان معتقدند که کروناویروس‌ها برای مثال با ویروس سرخک متفاوت هستند. در سرخک، آنتی‌بادی‌ها سالیان سال باقی می‌مانند و همچنان از شما محافظت می‌شود. اما آنتی‌بادی‌های کروناویروس انسانی به مرور محو می‌شوند و یک سال بعد مجدداً به سرماخوردگی دیگری مبتلا می‌شوید.

کد خبر 605904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.