پیاده‌روهای پلکانی باغبادران مناسب‌سازی می‌شود

شهردار باغبادران گفت: به دلیل وجود پیاده‌روهای پلکانی در سطح شهر، مکان مناسبی برای تردد معلولان و افراد مسن که عمدتاً از پیاده‌روها استفاده می‌کنند وجود ندارد؛ بنابراین مدیریت شهری تلاش کرده است طرح‌های تفکیکی برای ساماندهی معابر شهری را در دستور کار قرار دهد.

حجت‌الله امینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، یکی از پروژه‌های در حال اجرای شهرداری باغبادران را نکوسازی معابر شهری دانست و اظهار کرد: با وجود اجرای طرح مسکن مهر در باغبادران، ورودی این پروژه از وضعیت مناسبی برخوردار نبود، از این رو در سال گذشته احداث ورودی بلوار امام علی (ع) به سمت مسکن مهر در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفت.

وی افزود: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، آزادسازی، تعریض و اجرای پروژه در دستور کار قرار گرفت و طبق برنامه زمان‌بندی این طرح به‌صورت کامل اجرا شد و در اختیار شهروندان قرار گرفت.

شهردار باغبادران خاطرنشان کرد: اجرای این بلوار علاوه‌بر سامان‌دهی دسترسی به محله مسکن مهر، ساماندهی طرح تفکیکی ۴۰۰ و ۱۳ پلاکی باغبادران را فراهم کرده و فضای سبز قابل‌توجهی در دل این بلوار ایجاد شده است.

امینی ادامه داد: در حاشیه این بلوار و پارک شهروند نیز سایر خدمات مورد نیاز شهری در اختیار شهروندان و ساکنان این دو منطقه قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از ورودی‌های مسکن مهر باغبادران و فاز سه فرهنگیان، دسترسی است که در انتهای مسکن مهر در بلوار شهید رجایی واقع شده و اجرای این پروژه نیازمند آزادسازی، تعریض و خاک‌برداری است؛ با توجه به مطالبات شهروندان شهرداری اجرای این پروژه را در دستور کار خود قرار داده است.

شهردار باغبادران اضافه کرد: درحال‌حاضر اجرای جدول و کانیوگذاری توسط پیمانکار شهرداری در دست اجرا است تا شعار شهرداری با عنوان «باغبادران، شهری برای همه» در محلات مختلف شهر بروز و ظهور پیدا کند.

ایجاد، اصلاح و ساماندهی معابر

امینی تاکید کرد: یکی از دلایل انتخاب شعار «باغبادران، شهری برای همه» آن است که خدمات شهرداری در همه‌جای شهر در حال توزیع است درحالی‌که در گذشته بیشتر شهروندان الزامات ساخت‌وساز خود را انجام می‌دادند و شهرداری برای ایجاد، اصلاح و ساماندهی معابر وارد میدان می‌شد.

وی تاکید کرد: این نگرش در شهر باغبادران موجب شده بود پیاده‌روها با وضعیت توپوگرافی شهر همخوانی نداشته باشد و کف و بر مناسب در زمان ساخت‌وساز در اختیار شهروندان قرار نگیرد، چراکه معبرها وضعیت دسترسی تثبیتی نداشته است و به‌همین دلیل دچار پیاده‌روهای پلکانی در سطح شهر هستیم.

شهردار باغبادران گفت: به دلیل وجود پیاده‌روهای پلکانی در این شهر، مکان مناسبی برای تردد معلولان و افراد مسن که عمدتاً از پیاده‌روها استفاده می‌کنند، وجود ندارد و مدیریت شهری تلاش کرده است طرح‌های تفکیکی برای ساماندهی معابر شهری را در دستور کار قرار دهد.

باغبادران، شهری برای همه

امینی افزود: با اجرای سیاست‌های تعریف شده، معابر متناسب در محلات جدید شکل گرفت و شهروندان می‌توانند به راحتی نسبت به احداث بنا اقدام کنند، چراکه کف و بر مناسب در اختیار خواهند داشت و معضل پیاده‌روهای پلکانی و نامناسب رفع می‌شود.

شهردار باغبادران با اشاره به سکونت جمعیت قابل‌توجهی در فاز سه فرهنگیان و مسکن مهر، اظهار کرد: فاز سوم فرهنگیان و مسکن مهر باغبادران به عنوان یکی از مناطق حاشیه‌ای و محروم شهر شناخته می‌شود، از این رو شهرداری وظیفه خود می‌داند خدمات مورد نیاز ساکنان این محلات را به شکلی جهادی تأمین کند.

امینی ادامه داد: شهرداری باغبادران با هدف از میان برداشتن محرومیت‌هایی که در منطقه وجود دارد، گام برداشته است تا با ارائه خدمات بیشتر شعار «باغبادران، شهری برای همه» نمود عینی پیدا کند و شاهد افزایش رضایت‌مندی شهروندان باشیم.

کد خبر 605847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.