لزوم تسریع در اجرای توافقات ایران و ترکیه

روسای جمهور ایران و ترکیه در دیدار با یکدیگر، ضمن مرور توافقات صورت گرفته در سفر اخیر رئیس جمهور ترکیه به تهران و برگزاری هفتمین شورای‌عالی همکاری‌های اقتصادی دو کشور، بار دیگر بر تسریع در اجرای این توافقات تاکید کردند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، سید ابراهیم رئیسی و «رجب طیب ادوغان» رئیس جمهور ترکیه شامگاه جمعه _بیست و پنجم شهریورماه_ در حاشیه بیست و دومین اجلاس سازمان همکاری شانگهای در سمرقند، دیدار و گفتگو کردند.

روسای جمهور ایران و ترکیه با مرور توافقات صورت گرفته در سفر اخیر اردوغان به تهران و برگزاری هفتمین شورای‌عالی همکاری‌های اقتصادی دو کشور، بار دیگر بر تسریع در اجرای این توافقات تاکید کردند.

در این دیدار دو طرف درباره تحولات منطقه از جمله مسائل سوریه، افغانستان و تحولات قفقاز نیز گفتگو کردند.

رئیسی با تاکید بر اینکه ما با قیم‌مآبی مخالف هستیم، اظهار کرد: مبنای سیاست ما در منطقه آن است که سرنوشت کشورها توسط خود آنها رقم بخورد و حاکمیت ملی و تمامیت ارضی آنها محترم شمرده شود.

رئیس جمهور با ذکر مثال‌هایی از حمایت ایران از دوستان و همسایگان در دوران بحران، تصریح کرد: ایران یار همسایگان خویش است.

رئیسی با اشاره به تحولات قفقاز، ضمن تبیین سیاست راهبردی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر استقبال از آزادی خاک قره باغ و آمادگی برای بازسازی آن، هرگونه تغییر در مرزهای بین‌المللی و تاریخی و ژئوپلیتیک منطقه را غیرقابل قبول خواند.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه نیز در این دیدار بر تداوم تلاش‌ها برای اجرایی شدن توافقات بین دو کشور تاکید کرد.

کد خبر 605820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.