دشمن در تلاش است پیاده‌روی اربعین را کم‌اهمیت جلوه دهد

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: پیاده‌روی اربعین نمایش ایثار و استقامت در برابر ظلم است.

به گزارش ایمنا، حجت الاسلام والمسلمین جواد مجتهد شبستری اظهار کرد: هدف از پیاده‌روی اربعین زنده نگه داشتن نام اباعبدالله و یاد ایشان است.

وی با اشاره به اینکه دشمن در تلاش است اهمیت پیاده روی اربعین را کم جلوه دهد، تصریح کرد: پیاده‌روی اربعین از زمان ائمه بوده و هدف این حرکت عظیم در طول تاریخ نمایش ایثار و استقامت امت اسلامی در برابر ظلم و نابرابری است.

حجت الاسلام والمسلمین مجتهد شبستری با اشاره به اینکه در طول تاریخ هیچ حرکتی به اندازه و بزرگی اجتماع اربعین نبوده، تصریح کرد: پیاده‌روی اربعین برای دوستان پیام صلح و برای دشمنان اسلام پیام استقامت مسلمانان در برابر سختی‌ها و بی‌عدالتی‌ها را دارد.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به برگزاری موکب توسط تمامی ادیان و اقوام در ایران و عراق به ویژه برای اولین بار در مرز تمرچین خاطر نشان کرد: این حرکت عظیم نشان داد عشق امام حسین (ع) و اهل بیت در دل‌های تمامی آزادی خواهان رخنه کرده و تمام ادیان و اقوام در این پیاده‌روی پای کار هستند.

حجت الاسلام والمسلمین مجتهد شبستری با اشاره به اینکه اربعین نماد ایستادگی در برابر ظلم است، یاد آور شد: اتحاد ادیان و اقوام در حرکت عظیم اربعین نشان داد جهان به سمتی می‌رود که خود را برای ظهور مهدی موعود آماده می‌کند.

وی با اشاره به بازگشایی مرز تمرچین برای اولین بار برای عبور و مرور زائران اربعین حسینی، ادامه داد: علی‌رغم جمعیت فراوان و مشکلات زیر ساختی در عراق، تمامی خادمان و موکب داران با جان و دل در این مرز و پایانه خدمت کردند؛ امید است در سال آتی با برنامه ریزی و حل مشکلات زیرساختی مشکلات پیش روی زائران برطرف شود.

منبع: ایسنا

کد خبر 605802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.