اجرای طرح «هم قدم اربعین» در تیران

شهردار تیران گفت: طرح «هم قدم اربعین» به مناسبت اربعین شهادت امام حسین(ع) و یارانش در شهر اجرا می‌شود.

حسن حجتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به برنامه‌های ایام اربعین شهادت امام حسین (ع) و یاران با وفایش در تیران اظهار کرد: طرح هم قدم اربعین در قالب سه برنامه برپایی نمایشگاه عکس، توزیع کتاب و مشارکت در راهپیمایی جاماندگان برگزار می‌شود.

وی افزود: عکس‌های برگزیده شهروندان در ماه محرم و امسال در قالب یک نمایشگاه سیار در شهر به نمایش گذاشته می‌شود که جلوه‌های مختلف سوگواری امام حسین (ع) بوده و در تقویت هنر عکاسی و توسعه فرهنگ عکاسی هدفمند دیجیتال مؤثر است.

شهردار تیران خاطرنشان کرد: همایش پیاده‌روی جاماندگان اربعین صبح روز شنبه از گلزار شهدای گمنام تا آستان مقدس امامزاده احمد (ع) برگزار و در پایان مراسم قرائت زیارت اربعین برگزار می‌شود.

حجتی با بیان اینکه مدیریت شهری هزار جلد کتاب کودک و نوجوان با موضوع امام حسین (ع) و ادعیه برای توزیع بین شهروندان تهیه کرده است، تصریح کرد: این محصولات فرهنگی در قالب یک موکب میان مردم توزیع خواهد شد. شناخت امام حسین (ع) و اهداف قیام کربلا در بین نسل جدید به عنوان نخستین جریان‌سازی هدفمند فرهنگی مدیریت شهری مطرح است و اهتمام برای توسعه این حرکت در دیگر مناسبت‌ها وجود دارد.

وی با بیان اینکه شهرداری در پشتیبانی از حرکت مردمی موکب‌های عزاداری در این ایام فعالیت دارد، گفت: استقرار نیروهای امدادی و آتش‌نشانی، حمل زباله و اختصاص امکانات زیرساختی در حد امکان انجام شده است.

شهردار تیران حضور فعال مردم در برنامه‌های دینی و فرهنگی را از مؤلفه‌های عشق به ارزش‌های اسلامی و از زمینه‌های توسعه شهری عنوان کرد و افزود: دستگاه‌های اداری در رفع موانع و صدور مجوزها همکاری دارند.

حجتی تبلیغات شهری را از دیگر فعالیت‌های شهرداری و شورای اسلامی شهر در ایام محرم و صفر اعلام کرد.

کد خبر 605790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.