بزرگترین اجتماع معنوی شهرستان نائین

پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی در شهرستان نائین از گلزار شهدای گمنام شهر بافران تا گلزار شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی به مسافتی حدود ۱۲ کیلومتر، با حضور پرشور مردم شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ۴۰ روز گذشت و به اربعین حسینی در ماه صفر رسیدیم. تسلی غم عشاق در این ایام، تجربه حال و هوای شرکت در رویداد میلیونی اربعین امام حسین (ع) است و در شهرهای ایران برای جاماندگان کوی وصل، برنامه‌هایی به منظور تجربه این حس بی نظیر اجرا می‌شود که مهم‌ترین آن پیاده‌روی جاماندگان اربعین است.

در شهرستان نائین نیز این رسم دیرینه پابرجا است؛ پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی که بزرگترین اجتماع معنوی شهرستان نائین به شمار می‌رود، در پنجمین سال متوالی به همت پویش مردمی جاماندگان اربعین حسینی در این شهرستان برگزار شد.

علی داوودی‌مقدم، مدیر هسته اجرایی پویش مردمی جاماندگان اربعین حسینی نائین در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی در نائین، پنجمین سال است که با عنایت آقا اباعبدالله و با مشارکت مردم برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال نیز برنامه همانند سال‌های گذشته به بهترین نحو برگزار می‌شود، ادامه داد: این پیاده‌روی هر ساله از گلزار شهدای گمنام شهر بافران آغاز و با گذر از گلزار شهدای گمنام مزرعه امام، محمدیه، امامزاده سلطان سید علی (ع) و پارک لاله به گلزار شهدای دانشگاه آزاد اسلامی نائین ختم می‌شود.

مدیر هسته اجرایی پویش مردمی جاماندگان اربعین حسینی نائین خاطرنشان کرد: هرساله تمام تمهیدات لازم از برنامه‌ریزی و اطلاع‌رسانی مراسم، مدیریت بهداشتی، جایگیری موکب‌های مردمی، آماده‌سازی مسیر و استراحت‌گاه‌ها تا تهیه سرویس رفت و برگشت طی جلساتی با هسته اجرایی پویش مردمی و مسئولان شهرستان اندیشیده می‌شود.

حسن شفیعی، شهردار نائین با اشاره به در نظر داشتن تمهیدات لازم برای برگزاری این مراسم، تصریح کرد: فضاسازی محیطی، نظافت و رفت و روب مسیر، آماده‌باش خدمات حمل‌ونقل شهری، ارائه خدمات مناسب فضای سبز و آتش‌نشانی از جمله تمهیدات لازم برای برگزاری این مراسم با شکوه با نظم و ترتیب خاص است که به انجام رسید.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مطهرخو، امام جمعه شهرستان نائین نیز در این خصوص به ایمنا گفت: این حرکت یک نماد و شعار به منظور حرکت و پویایی مؤمنان است؛ بی ارادگی و ایستایی، مؤمنان را مأیوس و افسرده نگه می‌دارد.

وی با اشاره به منویات اسلام و اهل بیت و قرارگیری مردم در گام دوم انقلاب اسلامی، تصریح کرد: یکی از دلایل اجرای حرکت نمادین پیاده‌روی اربعین این است که با اهداف امام شهیدمان پیمان ببندیم، زیرا امام ما در حالی شهید شد که بیماری بی تحرکی و سکون، امت اسلامی را فراگرفته بود.

حجت‌الاسلام مهدی ربیعی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نائین نیز در خصوص حال و هوای این پیاده‌روی، اظهار کرد: تمام اتفاقاتی که در مسیر کربلا رقم می‌خورد، از موکب‌های برپا شده تا حال و هوای حاکم بر آن به صورت خلاصه در این مسیر وجود داشت.

وی افزود: این تداعی برای کسانی است که از پیاده‌روی اربعین در کشور عراق جامانده‌اند.

کد خبر 605789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.