از سرگیری لیگ‌برتر فوتسال آقایان از ۲۴ مهرماه/ تیم‌های گلچین فوتسال بانوان در سوپرلیگ

"لیگ‌برتر فوتسال مردان از بیست‌وچهارم مهرماه مجددا آغاز می‌شود و فصل فقط دو بار تا پایان فصل تعطیل خواهد شد؛ سوپرلیگ فوتسال بانوان عصاره بهترین تیم‌ها است و لیگ‌برتر در سطحی پایین‌تر برگزار می‌شود و همچنین دو تیم در این دو لیگ بایکدیگر جابه‌جا خواهند شد"

به گزارش خبرنگار ایمنا، لیگ‌برتر فوتسال فصل ۱۴۰۲-۱۴۰۱ تا هفته هشتم به انجام رسیده و تیم‌ها به‌منظور بازی‌های تیم‌ملی فوتسال ایران در تورنمنت شش‌جانبه تایلند و سپس جام ملت‌های آسیا که از پنجم مهرماه آغاز می‌شود به تعطیلات رفته‌اند و پس از پایان رقابت‌ها لیگ‌برتر مجدداً از سر گرفته خواهد شد.

آرش جابری سرپرست سازمان‌لیگ فوتسال در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در رابطه با تغییرات مدیریتی در فدراسیون فوتبال، وضعیت لیگ‌های فوتسال آقایان و بانوان، تعطیلی‌های لیگ و چند نکته مهم دیگر توضیحاتی ارائه کرده که در ادامه می‌خوانید؛

تغییرات فدراسیون فوتبال را چگونه ارزیابی می‌کنید و آیا می‌تواند به پیشرفت فوتسال کمک کند؟

تغییرات فدراسیون فوتبال رای اعضای مجمع عمومی بود و با یک رای حداکثری، رئیس و نواب‌رئیس مشخص شدند و باتوجه به سابقه طولانی حضورشان در فوتبال می‌توانند منشا خیر در فوتبال کشور باشند. مهدی تاج پس از اصلاح اساسنامه از سال ۱۳۸۷ در تمامی دوره‌های فدراسیون فوتبال حضور داشته و به‌همراه نوابش با کوله‌باری از تجربه امیدواریم فوتبال، فوتسال و فوتبال‌ساحلی به آنچه که آرزوی مردم است دست پیدا کنیم.

در برنامه جدید AFC جام ملت‌ها و جام باشگاه‌های فوتسال مردان آسیا چگونه برنامه‌ریزی شده است؟

در تقویمی که AFC در جلسه اخیر کمیته فوتسال و فوتبال‌ساحلی به ریاست مهدی تاج به جمع‌بندی رسیده، از سال ۲۰۲۳ جام باشگاه‌های مردان آسیا برگزار خواهد شد و تقویم آن برای سه‌سال متوالی اعلام شده است که مردادماه سال آینده آغاز می‌شود و ما قهرمان فصل ۱۴۰۲-۱۴۰۱ لیگ‌برتر در اسفندماه را به AFC معرفی می‌کنیم. همچنین برنامه جام ملت‌های آسیا و مقدماتی جام‌جهانی آمده است.

باتوجه به لغو رقابت‌های جام ملت‌های فوتسال زنان آسیا، آیا اتفاقات و تصمیمات جدیدی برای برگزاری این تورنمنت اتخاذ نشده است؟

کمیته بانوان باید در این رابطه تصمیم‌گیری کند چرا که تیم‌ملی فوتسال بانوان زیر نظر این کمیته قرار دارد؛ در جریان امور تیم‌ملی فوتسال بانوان نیستم چرا که تیم‌های ملی در بخش آقایان زیر نظر کمیته فوتسال به ریاست احسان اصولی است و در بخش بانوان کمیته و دپارتمان آن تحت ریاست نادره درودیان است. من نیز تا این لحظه در جریان امور نیستم و چون جام باشگاه‌های آسیا به لیگ‌برتر مربوط می‌شود در جریان نامه‌ها و شرایط برگزاری‌اش قرار دارم.

لیگ‌برتر فوتسال مردان چه‌زمانی از سر گرفته خواهد شد؟ آیا باز هم شاهد تعطیلی لیگ خواهیم بود؟

پس از پایان رقابت‌های جام ملت‌های مردان آسیا، هفته نهم لیگ‌برتر روز بیست‌وچهارم مهرماه از سر گرفته خواهد شد؛ بازی‌های لیگ‌برتر بین هفته‌های سیزدهم و چهاردهم به‌دلیل پایان نیم‌فصل اول و تا زمان نیم‌فصل دوم تعطیل می‌شود و یک تعطیلی ۱۰ روزه در اواخر آذرماه به‌خاطر برگزاری جام کاسپین (محل بازی‌ها نامعلوم) با حضور تیم‌هایی که در حاشیه دریای‌خزر هستند خواهیم داشت و در نهایت بیست‌وهفتم بهمن‌ماه سال جاری فصل بیست‌وچهارم لیگ‌برتر فوتسال به پایان می‌رسد.

در رابطه با برگزاری دو لیگ متفاوت در سطح حرفه‌ای فوتسال بانوان انتقادات زیادی صورت گرفته است؛ دلیل اتخاذ این تصمیم چه بود؟

سال گذشته جلسه‌ای را با حضور شهره موسوی نایب‌رئیس بانوان فدراسیون، نادره درودیان رئیس دپارتمان فوتسال بانوان و چند تن از کارشناسان فوتسال برگزار کردیم و از آنجا که بیشترین تعداد انصراف تیم‌ها و لغوشدن بازی‌ها را شاهد بودیم و جدول برگزاری لیگ‌برتر فوتسال بانوان به‌این دلیل دچار اختلال می‌شد که این اتفاق هم از سوی تیم‌های پایین‌نشین صورت می‌گرفت تصویب کردیم که چهار تیم نخست هر گروه در سوپرلیگ امسال حضور داشته باشند، قانونی که در هیئت‌رئیسه سازمان‌لیگ نیز مورد تایید قرار گرفت و در جلسه قرعه‌کشی فصل گذشته اعلام شد.

نحوه برگزاری سوپرلیگ چگونه خواهد بود و زمان شروع فصل جدید لیگ‌برتر چه زمانی است؟

رقابت‌های سوپرلیگ نیز در سه مرحله باید انجام شود و هر تیم ۲۱ بازی برگزار کند، اعتراض برخی تیم‌ها به نحوه برگزاری سوپرلیگ است و خواهان برگزاری بازی‌ها در دو مرحله هستند؛ اما نمی‌شود قهرمان سوپرلیگ را با ۱۴ بازی مشخص کنیم و به‌جز یک الی دو باشگاه، ۶ باشگاه دیگر از این تصمیم استقبال کردند و سوپرلیگ نیز به‌صورت پویا درحال انجام است. قرعه‌کشی لیگ‌برتر بانوان نیز انجام گرفته و فصل جدید رقابت‌ها از آبان‌ماه آغاز می‌شود.

باتوجه به اینکه سوپرلیگ سطح بالاتر و لیگ‌برتر سطح پایین‌تر است، شرایط سقوط و صعود تیم‌ها به چه ترتیبی است؟

سوپرلیگ عصاره تیم‌های لیگ‌برتر است و ۸ تیمی که از لحاظ سخت‌افزاری و وضعیت‌مالی جزو تیم‌های خوب بوده‌اند را گلچین کردیم تا لیگ پویایی داشته باشیم. دو تیم هفتم و هشتم سوپرلیگ در پایان هر فصل به لیگ‌برتر سقوط خواهند کرد و دو تیم قهرمان و نایب‌قهرمان لیگ‌برتر راهی سوپرلیگ خواهند شد.

کد خبر 605771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.