شهروندان پسماندهای تر را در زمان مقرر خارج از منزل قرار دهند

مدیر منطقه هشت شهرداری اهواز گفت: حل مسئله قراردادن پسماندهای تر در زمان مقرر (ساعت ۲۳ هر شب) نیازمند مشارکت مردم و فرهنگ‌سازی است، از این‌رو طرح اجرای آموزش شهروندی برای ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی لازم اجرا شد.

محمدرضا قنواتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در سال‌های گذشته تلاش شد با ارائه آموزش‌ها و فرهنگ‌سازی، شهروندان رأس ساعت ۲۳ پسماندهای تر خود را بیرون از منزل قرار دهند، هرچند این اقدام تا حدودی موفقیت‌آمیز بود، اما تداوم نداشتن آن منجر به فراموشی این طرح شد.

وی افزود: چنانچه شهروندان پسماندهای تر خود را ساعت ۱۱ شب جلوی در منازل خود و "نه سر کوچه‌ها" قرار دهند، تخلفی صورت نگرفته است، اما قراردادن زباله خارج از زمان‌های مقرر جرم محسوب می‌شود.

مدیر منطقه هشت شهرداری اهواز تصریح کرد: برای فرهنگ‌سازی مجدد در بین شهروندان، طرح آموزش خانه به خانه توسط شهرداری این منطقه اجرا شده است تا با اهدای کیسه زباله به هر خانه، به طور صورت مستقیم و رو در رو با شهروندان صحبت شود.

وی با بیان اینکه مجریان این طرح با مراجعه به در منازل به صورت چهره به چهره با ساکنان صحبت می‌کنند و آموزش لازم را ارائه می‌دهند، تاکید کرد: اگر پسماندها در تمام ساعات شبانه‌روز بیرون گذاشته شود، توسط زباله‌گردها و گاهی حیوانات سرگردان در سطح معابر پخش و باعث آلودگی محیط می‌شود، لذا با اجرای این طرح امیدواریم از تکرار چنین اتفاقاتی در سطح شهر جلوگیری شود.

کد خبر 605744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.