محدودیت شدید اسکوترهای برقی در اسلوونی

مسئولان شهر لیوبلیانا، پایتخت اسلوونی، با اعمال بیشترین محدودیت برای اسکوترهای برقی، امنیت بالایی را برای عابران پیاده و دوچرخه‌سواران فراهم می‌کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شورای شهر لیوبلیانا و بولت، اپراتور میکروموبیلتی، توافق نامه‌ای را برای کاهش سرعت رانندگی اسکوترهای الکترونیکی در شهر امضا کرده‌اند. این سند همکاری در مورد برقراری امنیت برای مناطق عابر پیاده پایتخت اسلوونی است؛ جایی که افزایش ایمنی با توجه به افزایش تعداد تصادفات جاده‌ای ناشی از دستگاه‌های الکتریکی ضروری تشخیص داده شده است.

طبق قرارداد جدید، هنگامی که اسکوترهای الکترونیکی وارد منطقه عابر پیاده شوند، سرعت آنها به طور خودکار روی پنج کیلومتر در ساعت محدود می‌شود. زوران یانکوویچ، شهردار لیوبلیانا در این باره خاطرنشان کرد تا زمانی که گسترش تحرک پایدار به ضرر ایمنی عابران پیاده نباشد، از آن حمایت می‌کند.

بر اساس این توافق، سرعت اسکوترهای برقی با ورود کاربر به منطقه عابر پیاده لیوبلیانا به پنج کیلومتر در ساعت کاهش می‌یابد. نماینده بولت، اطمینان داد که این شرکت پیش از این سرعت اسکوترها را در مناطق عابر پیاده لیوبلیانا تنظیم کرده است.

محدودیت سرعت پنج کیلومتردرساعت جالب است زیرا این عدد میانگین سرعت راه رفتن انسان هست و به همین علت سواران آنها نمی‌توانند با عابران پیاده رقابت کنند یا آنها را به خطر بیندازند.

محدود کردن خودکار و هوشمند سرعت ترافیک نمونه خوبی از این است که چگونه فناوری می‌تواند به طور مستقیم به نجات جان انسان‌ها و جلوگیری از صدمات کمک کند. محدودیت پنج کیلومتر در ساعت احتمالاً لیوبلیانا را به شهر اروپایی با محدودترین سیاست در مورد سرعت اسکوترهای الکترونیکی تبدیل می‌کند. پیش از این، محدودیت ۶ کیلومتر در ساعت در شهر رم اجرا شده بود. حداکثر سرعت مجاز برای اسکوترهای الکترونیکی در اروپا بین ۲۰ تا ۲۵ کیلومتر در ساعت است.

توافق بین مدیریت شهری و بولت حاکی از این است که این شرکت فهرستی از مکان‌های پارک احتمالی را آماده می‌کند که کاربران می‌توانند پس از استفاده از اسکوترهای برقی آن‌ها را در مکان مشخص شده ترک کنند. این خدمات زمانی معرفی شد که انتقادهایی از جانب شهروندان مطرح شد که کاربران پس از استفاده از اسکوتر برقی خود، آن‌ها را در پیاده‌روها، فضای سبز و مسیرهای دوچرخه سواری رها می‌کنند و در نتیجه مانع عبور عابرین پیاده، دوچرخه سواران و استفاده‌کنندگان از ویلچر می‌شوند. پارکینگ‌های جدید تا پایان سال رایگان خواهد بود و پس از آن هزینه در نظر گرفته می‌شود.

محدودیت شدید اسکوترهای برقی در اسلوونی

کد خبر 605725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.