تبادل آتش بین نیروهای مرزی قرقیزستان و تاجیکستان

نیروهای مرزی قرقیزستان و تاجیکستان بامداد امروز_ جمعه بیست‌وپنجم شهریورماه_ بار دیگر به روی یکدیگر آتش گشودند.

به گزارش ایمنا، مقامات محلی استان باتکن قرقیزستان بامداد امروز_ جمعه بیست‌وپنجم شهریورماه_ از تبادل آتش نیروهای این کشور با نیروهای قرقیزستان در مرزهای دو کشور خبر دادند.

بر اساس این گزارش، قرقیزستان در پی این تبادل آتش، تخلیه غیرنظامیان از مناطق مرزی با تاجیکستان را آغاز کرده است.

دولت قرقیزستان با صدور بیانیه‌ای در خصوص این حادثه، تاجیکستان را به نقض تمام توافقاتی که قبلاً دو طرف به آن دست یافته بودند متهم و اعلام کرد این کشور حملاتی را علیه مناطق مرزی و مراکز غیرنظامی قرقیزستان انجام داده است.

این خبر در حالی است که گارد مرزی جمهوری قرقیزستان چهارشنبه گذشته از وقوع درگیری میان گشت‌های مرزی قرقیزستان و تاجیکستان خبر داد.

خبرگزاری اسپونیک به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که در این درگیری، یک مرزبان تاجیک کشته و دو نفر دیگر زخمی شدند. گارد مرزی قرقیزستان اعلام کرد که گارد مرزی تاجیکستان پس از درخواست قرقیزستان برای ترک مواضع جنگی، به روی آنها آتش گشوده و گارد قزاقستان نیز پاسخ متقابلی داده است.

تاجیکستان و قرقیزستان حدود ۹۸۴ کیلومتر مرز مشترک دارند و از زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی سابق، تا ماه مه ۲۰۲۱، این دو کشور تنها بر سر مرزبندی حدود ۶۰۰ کیلومتر به توافق رسیده و مرزبندی و توافق بر سر حدود ۴۰۰ کیلومتر دیگر همچنان در دست بررسی است.

منبع: مهر

کد خبر 605582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.