شوک‌ ناگهانی اسطوره ۴۱ ساله سوئیسی به اهالی تنیس!

در بسته‌ خبری این هفته ورزش جهان، خبرهای مختلفی به چشم می‌خورد که خواندن آن خالی از لطف نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مطابق هفته‌های گذشته، مهم‌ترین خبرهای ورزشی جهان در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

* پس از مرگ ملکه الیزابت دوم، مسابقات هفته هفتم لیگ برتر انگلیس به زمانی دیگر موکول شد. همچنین طبق پروتکل‌های تأییدشده‌ای که در مورد مسابقات اسب‌دوانی و کریکت وجود دارد، پس از مرگ ملکه این رقابت‌ها هم لغو خواهند شد.

* انتخابات هیئت رئیسه اتحادیه جهانی کشتی، پیش از آغاز رقابت‌های جهانی ۲۰۲۲ در بلگراد صربستان برگزار شد و علیرضا دبیر نماینده ایران نتوانست صاحب کرسی بین المللی شود.

* به دلیل آغاز اردوی تیم ملی فوتبال در هفته جاری، مسابقات لیگ برتر تا بعد از پایان روزهای فیفا برگزار نمی‌شود. طبق اعلام فدراسیون فوتبال رقابت‌های هفته هفتم لیگ برتر بیست و دوم از تاریخ هشتم مهر ۱۴۰۱ از سر گرفته خواهد شد

* ایگا اِشویانتک لهستانی در دیدار فینال تنیس آزاد آمریکا ۲۰۲۲ در بخش زنان با نتایج ۲-۶، ۶-۷ و ۵-۷ انس جابر از تونس را شکست داد و برای نخستین بار قهرمان این گرنداسلم با ارزش شد. مسابقه تنیسورهای لهستانی و تونسی یک ساعت و ۴۵ دقیقه طول کشید. ایگا اِشویانتک به دنبال فتح جام قهرمانی تنیس آزاد آمریکا ۲۰۲۲ دو و نیم میلیون دلار پاداش نقدی دریافت کرد. به انس جابر نیز جایزه نقدی یک میلیون و سیصد هزار دلاری تعلق گرفت.

* علی رضایی که حدود ۲ سال از حضورش در فدراسیون دو و میدانی به عنوان دبیر این فدراسیون می‌گذرد به دلیل یکسری مسائل شخصی و همچنین برخی از موارد تصمیم به قطع همکاری با فدراسیون گرفت. رئیس این فدراسیون تصمیم گرفت که هاشم خزایی رئیس هیئت دو و میدانی استان البرز را به عنوان جانشین رضایی انتخاب کند.

* با اعلام حامد افضلی، معاون بین‌الملل باشگاه استقلال، صدور رأی پرونده لئوناردو پادوانی بازیکن سابق این باشگاه در دادگاه عالی ورزش، به بیست و دوم مهر سال جاری موکول شد. پیش از این قرار بود رأی این پرونده هجدهم شهریور صادر شود.

* کارلوس آلکاراس در جدالی تماشایی با حساب ۳ بر ۱ از سد کسپر رود عبور کرد و عنوان قهرمانی رقابت‌های اوپن آمریکا را به خود اختصاص داد.

* در پایان مرحله نهایی از بیست‌وششمین دوره رقابت‌های دو و میدانی قهرمانی باشگاه‌های کشور در بخش آقایان لحظه تیم پلیمر خلیج فارس خرم آباد با ۶۳۵ امتیاز در صدر جدول قرار گرفت و علی فتحی گنجی در پرتاب نیزه با ثبت نتیجه ۷۶.۶۵ متر رکورد ملی را شکست و قهرمان شد. همچنین تیم‌های ذوب‌آهن اصفهان با ۵۹۲.۵ امتیاز و نفت تهران با تهران با ۳۷۴ امتیاز در جایگاه‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

* درخشش‌های متعدد و پی در پی مهدی طارمی با پیراهن تیم فوتبال پورتو در تمامی رقابت‌های فوتبال اروپا در دو فصل اخیر و تأثیر گذاری بالای این بازیکن ایرانی بر موفقیت پورتو در بازی‌های مختلف سبب شده تا بسیاری از تیم‌ها به دنبال جذب این بازیکن باشند. اما در تازه‌ترین ادعا اکرم کونر خبرنگار مشهور ورزش ترکیه مدعی شده که پورتو راضی به فروش مهدی طارمی در هیچ برهه از زمان نبوده است.

* با اعلام فدراسیون بوکس، سومین جلسه کنفدراسیون بوکس آسیا پس از برگزاری انتخابات این کنفدراسیون با حضور پیچای چانهاواجیرا رئیس، علی سَلامِه دبیرکل و ۹ عضو هیأت رئیسه روز شنبه بیست‌و ششم شهریورماه در شهر بانکوک تایلند برگزار می‌شود.

* توماس باخ رئیس کمیته بین المللی المپیک انتخاب محمود خسروی وفا به عنوان رئیس کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفت.

* تیم ملی تیراندازی عمان به منظور کسب آمادگی جهت حضور در مسابقات آسیایی و جهانی وارد ایران شدند و به همین منظور اردوی مشترکی را با تیراندازان ایران در دو بخش تفنگ و تپانچه آغاز کردند. این اردوی مشترک تا سی و یکم شهریور ماه ادامه دارد. همچنین قرار است دو مسابقه دوستانه بین تیم‌های ملی ایران و عمان برگزار شود.

* محمدرضا داورزنی در حکمی رضا عصاری نائینی را به عنوان مربی تیم ملی بزرگسالان معرفی کرد.

* زهرا نعمتی دارنده سه مدال طلای پارالمپیک در رشته تیر و کمان برای شرکت در اولین نشست رسمی شورای ورزشکاران IPC عازم آلمان شد.

* سایت «مرسال قطر» خبر داد دولت این کشور درخواست رژیم اشغالگر قدس در روزهای جام جهانی ۲۰۲۲ را نپذیرفت. رژیم صهیونیستی به دلیل حضور هواداران در جام جهانی ۲۰۲۲ خواهان افتتاح دفتر کنسولگری در دوحه شد، ولی با مخالفت دولت قطر مواجه شد.

* به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، با حکم سیدحمید سجادی وزیر ورزش و جوانان، محمود حیدری به عنوان سرپرست فدراسیون سوارکاری معرفی شد.

* با حکم سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان، محمدرضا پوریا به عنوان سرپرست فدراسیون بدمینتون معرفی شد.

* محمد بنا سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی که در طول سال‌های فعالیت خود بارها از سمت خود استعفا کرده اما بازگشت دوباره‌ای به تیم ملی داشته، اعلام کرد: برای همیشه از حضور در تیم ملی کشتی خداحافظی کردم و این تصمیم خود را به متولیان فدراسیون نیز اطلاع دادم و دیگر کاری با تیم ملی ندارم.

* مسابقات روئینگ قهرمانی جهان بیست و هفتم شهریور تا سوم مهر در راچیچ جمهوری چک برگزار می‌شود. سه ملی‌پوش کشورمان نمایندگان ایران در این رقابت‌ها هستند. افشین فرزام سرمربی این تیم است و مهسا جاور، نازنین ملایی و امیرحسین محمودپور پاروزنان تیم ملی ایران در مسابقات قهرمانی جهان هستند.

* راجر فدرر اسطوره سوئیسی تنیس جهان اعلام کرد هفته آینده از دنیای تنیس خداحافظی خواهد کرد. فدرر ۴۱ ساله که پس از مرحله یک چهارم نهایی مسابقات ویمبلدون سال ۲۰۲۱ مصدوم شد، همچنان نتوانسته شرایط خوبی را بدست بیاورد و با مصدومیت دست و پنجه نرم می‌کند. در حالی که به نظر می‌رسید این اسطوره دنیای تنیس که هم اکنون ۴۱ سال سن دارد و قرار است در مسابقات بازل در کشور خودش بازی کند، به یکباره رسماً از بازنشستگی خود پس از مسابقات لیورکاپ خبر داد.‌

کد خبر 605554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.