تجلیل از خانواده شهدای مقاومت در کربلا

نماینده مقام معظم رهبری در عراق ضمن تکریم شهدای مقاومت و خانواده آنها در کربلا، گفت: شهدا در حقیقت همان کسانی بودند که درعمل، گفتار، رفتار و کردار خود ائمه اطهار (ع) را الگوی خود قرار دادند.

به گزارش ایمنا، آیت الله سید مجتبی حسینی در عراق در نشستی که با موضوع تکریم شهدای مقاومت و خانواده ایشان در کربلا برگزار شد، اظهار کرد: شهدا در حقیقت همان کسانی بودند که در عمل، گفتار، رفتار و کردار خود ائمه اطهار (ع) را الگوی خود قرار دادند.

وی با بیان اینکه شهدا در عمل به توصیه‌های حضرت زینب (س) عمل کرده و صبر را در مقابل سختی‌ها سرلوحه کردند، گفت: بعد از ماجرای کربلا، امام سجاد (ع) با خطبه‌های روشنگرانه جریان اموی را بی آبرو کرده و کربلا را احیا کرد.

نماینده مقام معظم رهبری همچنین برگزاری باشکوه اربعین را حاصل مجاهدت‌های شهدا دانست و گفت: امروز شاهدیم که مراسم اربعین در همه ابعاد پیشرفت داشته است. چه بعد کمی، چه بعد کیفی یا تجهیزات و امکانات برای زائران.

وی افزود: شهدا مدافعین راه ائمه اطهار (ع) بودند و ما باید از اربعین برای تبلیغ ارزش‌ها و سیره اهل بیت (ع) استفاده کنیم.

در ادامه این نشست، زینب مسئول امور خانواده‌های شهدا در حشد شعبی طی سخنانی گفت که خانواده شهدا به تاسی از حضرت زینب (س)، خود الگویی برای جامعه هستند؛ خانواده شهدای حشد شعبی امروز در عراق الگوی دیگر خانواده‌ها هستند.

در پایان این نشست، با حضور نماینده مقام معظم رهبری در عراق، حجت الاسلام اباذری رایزن فرهنگی تهران در بغداد، حجت الاسلام احمدی رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین و برخی مقامات ارشد عراقی از ۳۰ خانواده شهید مقاومت تقدیر شد.

منبع: مهر
کد خبر 605550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.