کمبود سوخت برای زائران اربعین وجود ندارد

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در تشریح عملکرد این شرکت برای ارائه خدمات به زائران اربعین امام حسین (ع) گفت: با توجه به شرایط و تراز بین تولید و مصرف در کشور، تاکنون هیچگونه گزارشی مبنی بر کمبود سوخت در مناطق مرزی اعلام نشده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، علی‌اکبر نژادعلی، اظهار کرد: با توجه به شرایط موجود، بیم آن می‌رفت که سوخت‌رسانی در حوزه‌های مختلف با چالش روبرو شود که با عنایت آقا امام حسین (ع) و تلاش کارکنان ستاد و مناطق، سوخت‌رسانی به تمام نقاط غربی کشور، شامل مناطق ایلام، کرمانشاه، کردستان، آبادان و اهواز و همچنین همه مرزهایی که مسیر خروج زائران بود، به نحو احسن انجام شد.

وی با بیان اینکه تأمین سوخت در همه جایگاه‌های نواحی این مناطق نیز در حد مطلوب انجام شده است، بیان کرد: ۱۸ جایگاه سیار در نقاط مرزی مستقر شده که شش جایگاه سیار در مرز مهران، دو جایگاه در مرز خسروی، سه جایگاه در چذابه، دو جایگاه در شلمچه، سه جایگاه در خرمشهر، یک جایگاه در مرز تمرچین و یک جایگاه در مرز باشماق و همچنین یک جایگاه سیار در کرمان به واسطه عبور زائران از شرق به سمت غرب کشور آماده ارائه خدمات هستند.

رئیس هیئت مدیره شرکت ملی پخش با تاکید بر اینکه میزان ذخیره‌سازی فرآورده‌های نفتی از قبل پیش بینی شده است، اعلام کرد: در انبارهای نفت مناطق کرمانشاه، ایلام و آبادان در حوزه بنزین، نفت‌گاز به میزان قابل توجهی ذخیره‌سازی انجام شده است.

نژادعلی از افزایش سهمیه اتوبوس بین شهری که زائران را از سایر نقاط کشور به شهرستان‌های مرزی منتقل می‌کند خبر داد و گفت: در کارت سوخت سه هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس بین‌شهری بین پنج هزار تا هفت هزار لیتر، علاوه بر سهمیه عملکردی ماه جاری با هماهنگی ستاد اربعین حسینی و با اعلام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سوخت ذخیره شد.

وی ادامه داد: افزون براین، اتوبوس‌هایی که از منطقه اراک و تازه ترخیص از کارخانه‌ها بودند نیز برای تسریع در نقل و انتقال زائران از شهرستان‌های مرزی به نقطه صفر مرزی، به هر کدام ۲۵۰ لیتر نفت‌گاز تخصیص داده شد.

این مقام مسئول درباره میزان تحویل سوخت و خدمات‌رسانی به زائران محترمی که نیاز بود به اولین شهرستان‌های عراق منتقل شوند نیز گفت: نفت‌گاز اتوبوس‌های آن سوی مرز نیز تأمین؛ ضمن اینکه با هماهنگی مسئولان ذی‌ربط نفت‌گاز مورد نیاز موکب‌ها به موقع تأمین شده است.

وی درباره تأمین گاز مایع موکب‌ها در حوزه روشنایی و پخت و پز نیز اظهار امیدواری کرد: تاکنون مشکلی در این زمینه گزارش نشده و خوشبختانه تعداد مناسبی در اختیار موکب‌ها قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با اذعان به اینکه امسال این شرکت در بین سایر بخش‌ها در حوزه برگزاری اربعین حسینی، کارنامه بسیار خوبی به جا گذاشته است گفت: این مهم حاصل تلاش شبانه‌روزی مسئولان و کارکنان این شرکت به ویژه در مناطق معین و مرزی بوده است.

نژادعلی در پایان ضمن تجلیل و تقدیر از مسئولان و کارکنان این شرکت به ویژه همکاران در نقاط مرزی و جایگاه‌های عرضه سوخت در هر چه باشکوه برگزار کردن این راهپیمایی اربعین حسینی خاطرنشان کرد: امید است این خدمت‌رسانی مورد رضایت سرور و سالار شهیدان آقا امام حسین (ع) قرار گرفته باشد.

کد خبر 605532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.