اقدامات شهرداری رفسنجان برای جبران خسارت‌های سیلاب اخیر

شهردار رفسنجان با تاکید بر اینکه عملیات تنظیف و شست‌وشوی معابر به صورت شبانه‌روز در حال انجام است، گفت: در سیلاب اخیر در مجموع سه هزار کارگر برای رفت‌وروب معابر شهر به کار گرفته شدند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری رفسنجان، مجید کهنوجی با اشاره به سیلاب اخیر و اقدامات شهرداری در این زمینه، اظهار کرد: ابتدا خدا را شاکر هستیم که در سیل اخیر تلفات جانی نداشتیم، نخستین گامی که پس از جمع‌آوری آب‌های سطحی برداشتیم، پاکسازی شهر از خاک‌ها برای جلوگیری از ورود سیلاب به داخل شهر یا منازل بود که این کار انجام و پس از آن رفت‌وروب و شست‌وشوی معابر آغاز شد.

وی افزود: رفت‌وروب و شست‌وشوی معابر اصلی از بلوار کوثر، امام علی (ع)، شهرک فرهنگیان، بلوار آزادی، امام رضا (ع)، بلوار طالقانی، خیابان مصطفی خمینی و معراج تا اسماعیل آباد، آغاز و از جنوب تا شمال شهر شست‌وشو و رفت‌وروب انجام شد.

شهردار رفسنجان با بیان اینکه در کوچه‌ها امکانات شهری اجازه شست‌وشو را نمی‌داد، تاکید کرد: شست‌وشو در معابر اصلی انجام شد؛ یک ماه ونیم از سیل گذشته و قطعاً اولویت شهرداری شهرک فرهنگیان بوده است.

کهنوجی تصریح کرد: هنوز در شهرک فرهنگیان رفت‌وروب ادامه دارد، چراکه خاک سیلاب بسیار چسبنده است و گرد و خاک آن هنوز ادامه دارد، در این خصوص به دلیل جمع‌آوری آب‌های سطحی، کانال بسته شهرک فرهنگیان جمع‌آوری و کانال روباز را عریض‌تر احداث می‌کنیم.

وی در خصوص شهرک فرهنگیان از آسفالت تمام کوچه‌های شهرک، نصب کانیو در ورودی و نصب سنگ فرش جدید برای خیابان‌های شهرک خبر داد و گفت: آسفالت شهرک فرهنگیان انجام شده و در حال سنگ‌فرش است، بوستان معلم نیز در حال بهسازی و کانال جمع‌آوری آب‌های سطحی کنار کندرو شهرک فرهنگیان در حال احداث است.

سنگ‌فرش کامل بلوار امام علی (ع) تا هشت ماه آینده

شهردار رفسنجان با بیان اینکه اقدامات کنونی ما در شهرک فرهنگیان و بوستان معلم در بودجه‌های امسال شهرداری پیش‌بینی نشده بود؛ بنابراین مصوبه شورا را اخذ کردیم، خاطرنشان کرد: سنگ‌فرش بخشی از بلوار امام علی (ع) آغاز شده و مابقی آن به مناقصه رفته است، سنگ‌فرش کامل بلوار امام علی (ع) با ۲۴ هزار مترمربع مساحت هزینه‌ای در حدود ۲۵ میلیارد تومان دربردارد که تا هشت ماه آینده به اتمام خواهد رسید.

کهنوجی با بیان اینکه لایروبی جوی‌های سطح شهر تا ۸٠ درصد انجام شده است و تا دو هفته آینده به اتمام می‌رسد، اظهار کرد: ۱۵٠٠ کارگر مازاد بر نیروهای شهرداری عملیات لایروبی را انجام دادند و برای انجام مابقی آن به ۵٠٠ نفر دیگر نیاز داریم.

وی تاکید کرد: در سیلاب اخیر در مجموع ۳۰۰۰ کارگر برای رفت‌وروب معابر شهر به کار گرفته شدند و حتی بعضی از معابر شهر بیش از ۲٠ مرتبه جارو شد؛ هنوز هم هر شب پیاده‌رو یا خیابان‌های اصلی در حال شست‌وشو است.

کد خبر 605491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.