ممنوعیت تردد خودرو در محورهای خاکی آبیدر

رئیس سازمان سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج از ممنوعیت تردد انواع وسایل نقلیه به‌جز خودروهای امدادی در راستای حفظ و صیانت از طبیعت و جاذبه گردشگری در چهار نقطه منتهی به جاده‌های خاکی کوه آبیدر خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری سنندج، علی اصغری اظهار کرد: مجموعه آبیدر از امکانات تفریحی و استراحتگاه‌های متفاوتی در کوهپایه، دامنه و قله کوه آبیدر تشکیل شده است.

وی افزود: هرچقدر از کوهپایه بالاتر می‌رویم بر درخت‌کاری، چمن‌کاری و زیبایی مجموعه افزوده می‌شود و اشراف کامل به شهر سنندج از فراز این کوه، چشم‌انداز زیبایی را ایجاد می‌کند.

رئیس سازمان سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج با بیان اینکه درختان زبان گنجشک، کاج سیاه، سرو نقره‌ای، سرو خمره‌ای و اقاقیا پوشش گیاهی پارک آبیدر را تشکیل می‌دهد، خاطرنشان کرد: آبیدر یکی از مهمترین جاذبه‌های گردشگری شهر است که در ایام مختلف گردشگران را از نقاط مختلف به سمت خود می‌کشاند.

اصغری اضافه کرد: حفظ این ظرفیت مهم گردشگری به عنوان یک سرمایه ارزشمند از ضرورت‌ها است و در این راستا شهرداری سنندج اقدامات مختلفی را انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: برخی افراد با خودروهای شاسی بلند در این محورها تردد می‌کردند که موجب نارضایتی شهروندان سنندجی شده بود؛ بنابراین در راستای صیانت از محیط‌زیست و نگهداری از مراتع مناطق چهارگانه، کانی شفا، پارک کودک، بان شلانه و روبه‌روی شهرک آبیدر منتهی به جاده‌های خاکی آبیدر، مسدود و تردد هرگونه وسایل نقلیه سواری اعم از شاسی بلند و موتور سیکلت به جز خودروهای امدادرسان ممنوع شده است.

رئیس سازمان سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج گفت: امید است با همکاری و همیاری شهروندان شاهد طبیعت پاک در این ظرفیت ارزشمند خدادادی باشیم.

کد خبر 605487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.