تدوین اطلس جامع سرمایه‌گذاری شهر قزوین

سرپرست سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری قزوین گفت: اطلس جامع سرمایه‌گذاری شهر به زودی تدوین می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری قزوین، علیرضا شمسینی اظهار کرد: شهرها برای رسیدن به توسعه، نیازمند مشارکت بخش خصوصی و عمومی هستند و سازمان سرمایه‌گذاری برای دستیابی به چشم‌اندازی صحیح و مبتنی بر مطالعه و تحقیق هستند.

وی افزود: شهرداری قزوین با درک این ضرورت در نظر دارد به کمک مهندسان و مشاوران ذی‌صلاح، اقدام به تهیه و تدوین اطلس جامع سرمایه‌گذاری در قالب ریل‌گذاری مسیر توسعه شهر کند.

سرپرست سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری قزوین خاطرنشان کرد: سازمان سرمایه‌گذاری در تلاش است تا با مدیریت سرمایه و سرمایه‌گذاری به نحوی اقدامات را کنترل کند که بیشترین انتفاع هم از حیث اقتصادی و هم از حیث توسعه برای شهر و شهرداری حاصل شود و به واسطه آن کیفیت مطلوب‌تری در عرصه‌های خدمات شهری برای شهروندان پدید بیاید.

شمسینی تصریح کرد: در مرحله نخست بسترهای کالبدی، فضایی، اقلیمی، جغرافیایی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی شهر مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و با بررسی اسناد فرادستی و مطالعات میدانی ظرفیت‌های مختلف شهری اعم از عمرانی، خدمات شهری، حمل‌ونقل، ترافیک، بافت فرسوده، گردشگری و خدمات الکترونیک به عنوان فرصت‌های سرمایه‌گذاری، اولویت‌بندی راهبردی خواهد شد.

وی با بیان اینکه مبنای فنی و اصولی سرمایه‌گذاری در حقیقت بر اساس اطلس است، گفت: با عنایت به اخذ مجوزات لازم از هیئت عالی سرمایه‌گذاری، طی چند روز آینده با برگزاری مناقصه که در شرح وظایف آن سعی شده به‌روزترین اطلاعات از ظرفیت‌ها، محدودیت‌ها و پهنه‌های مستعد مشخص شود، بستر مناسبی برای سرمایه‌گذاران فراهم می‌شود.

کد خبر 605472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.