اشتغالزایی زنان در سازمان بازآفرینی پیگیری می‌شود

رئیس کمیسیون ویژه بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهد گفت: حمایت از زنان سرپرست خانوار از طریق اشتغالزایی یکی از مواردی است که به صورت جدی ذیل سازمان بازآفرینی پیگیری می‌شود و تاکنون اقدامات ارزشمندی در این زمینه انجام شده است.

فاطمه سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص کارآفرینی و اشتغالزایی، اظهار کرد: تقویت کارآفرینی موجب ایجاد اشتغال می‌شود، لذا باید به سمت جلب مشارکت مردم برویم و همچنین فضای آرام کسب و کار برای سرمایه‌گذاری فراهم شود.

وی ادامه داد: حمایت از زنان سرپرست خانوار از طریق اشتغالزایی یکی از مواردی است که به صورت جدی ذیل سازمان بازآفرینی پیگیری می‌شود و تاکنون اقدامات ارزشمندی در این زمینه انجام شده است.

رئیس کمیسیون ویژه بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به بازدید خود از مرکز رویش، ادامه داد: در این بازدید پیشنهاد شد برای فروش بهتر، بازارهای فروش مستمر ایجاد شود و واسطه‌ها از زنجیره فروش محصولات این مراکز حذف شوند تا حاشیه سود بیشتری نصیب کارآفرینان شود.

وی با بیان اینکه هر اقدامی در حوزه توانمندسازی باعث ایجاد عزت نفس در زنان سرپرست خانوار می‌شود، گفت: مقرر شده است پنج مرکز کارآفرینی و توانمندسازی تا پایان سال ١۴٠١ ایجاد و در این راستا از ظرفیت فرهنگسراهای واگذار شده به مناطق نیز استفاده شود.

سلیمی تصریح کرد: موضوع دیگری که در این زمینه مطرح شد پای کار آمدن خیران و نمایندگان صنعت و معدن و فنی‌وحرفه‌ای است که می‌توانند به این افراد گواهینامه بدهند و لازم است توسط سازمان بازآفرینی پیگیری شود. گام بعدی ترغیب پیمانکاران شهرداری در حوزه خدمات شهری و عمران و حمل‌ونقل است تا لباس‌های مورد نیاز کار خود را از این مراکز با قیمت مناسب‌تری تهیه کنند و به اشتغال این مراکز کمک شود.

وی اضافه کرد: ارتباط با بانک‌های قرض‌الحسنه برای جذب تسهیلات، برندسازی و تجاری‌سازی واحد برای محصولات، توسعه بازارهای فیزیکی و مجازی، تقویت بهره‌گیری از مراکز در اختیار سازمان ساماندهی مشاغل و فرآورده‌های کشاورزی جهت فروش و مذاکره با فنی‌وحرفه‌ای برای صدور مدرک نیز مورد توجه قرار گرفته است.

کد خبر 605453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.