‌وجود نخبگان از نقاط قوت فرهنگی منطقه ۱۸ پایتخت است

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: وجود نخبگان و افراد شاخص در منطقه ۱۸ یکی از نقاط قوت فرهنگی و اجتماعی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نرگس معدنی‌پور امروز _پنجشنبه بیست و چهارم شهریورماه_ با حضور در منطقه ۱۸ شهرداری تهران در جلسه شورای فرهنگی، اجتماعی و ورزشی، اظهار کرد: از چند پروژه مهم فرهنگی و اجتماعی این منطقه بازدید کردم و این منطقه به دلیل موقعیت جغرافیایی یکی از ورودی‌های شهر در غرب تهران به حساب می‌آید.

وی با بیان اینکه بافت مسکونی ایجاد شده در منطقه پر تراکم، ریزدانه با معابر کم عرض است، ادامه داد: این منطقه در نوار حاشیه‌ای شهر قرار دارد که در برگیرنده بخشی از مشاغل و صنایعی با عملکرد فرا منطقه‌ای است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: وجود نخبگان و افراد شاخص در این منطقه یکی از نقاط قوت فرهنگی و اجتماعی است، پروژه‌های نیمه تمام در حوزه فرهنگی و اجتماعی ورزشی در این منطقه وجود دارد که لازم است با اولویت تعیین تکلیف شود. تاکید در فصل بودجه این بود که به سراغ پروژه‌های جدید نرفته و با تمرکز بر پروژه‌های نیمه تمام کار را تمام کرده و پروژه‌های موجود به روزرسانی شود.

وی تصریح کرد: پارک گیاه شناسی، ورزشگاه شهید عبدالله‌وند، زمین چمن مصنوعی محله خلیج فارس جنوبی، استخر ایستگاه ۳۸ آتش‌نشانی، بوستان ۱۵ خرداد، ساختمان نیمه‌ساز سرای محله در بوستان ملاصدرا، ورزشگاه شهید ولی خانی، درمانگاه خیابان ۱۴ معصوم از جمله پروژه‌های دارای اولویت برای تکمیل و نهایی شدن هستند.

معدنی‌پور با اشاره به وجود بعضی از پروژه‌های بهره‌برداری شده که بدون استفاده باقی مانده است، افزود: اماکنی همچون خانه کشتی و مجتمع شهید شهریاری به بهره‌برداری رسیده، اما مورد استفاده قرار نگرفته است، لذا باید برای آنها برنامه‌ریزی لازم انجام شود.

وی خاطر نشان کرد: کمبود سرانه‌های فرهنگی و اجتماعی در بعضی محلات منطقه ۱۸ دیده می‌شو، د همچنین نبود سراهای محلات در برخی محلات یا نبود کتابخانه و اماکن ورزشی ویژه بانوان از جمله مواردی است که کمبودشان مشهود است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران ایجاد سه مرکز کوثر به منظور حمایت از زنان سرپرست خانوار را اقدامی مناسبی در منطقه ۱۸ شهرداری تهران دانست و گفت: لازم است از ظرفیت‌های موجود در حوزه توانمندسازی و مهارت آموزی برای زنان سرپرست خانوار حداکثر استفاده انجام شود، اما ضرورت دارد تا با توجه به نیاز و شرایط موجود به روزرسانی‌های لازم انجام و برای بهبود وضعیت مراکز اشتغالی‌زایی و مهارت‌آموزی تدابیر لازم اندیشیده شود.

کد خبر 605433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.