اصفهان میزبان رویداد مردمی «این صدای پای زائران اربعینی است»

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان گفت: رویداد مردمی «این صدای پای زائران اربعینی است»برای روز اربعین امسال برنامه‌ریزی و تدارکات لازم انجام شده است تا با پیاده‌روی مردم از تمام نقاط شهر اصفهان به سمت گلستان شهدا، حال و هوای پیاده‌روی اربعین امام حسین(ع) در این شهر تداعی شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدعلی معرک‌نژاد امروز _پنجشنبه بیست‌وچهارم شهریورماه_ در برنامه رادیویی «صدای شهر» ضمن تسلیت فرارسیدن اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، اظهار کرد: با توجه به حضور پرشور مردم اصفهان در پیاده‌روی اربعین و پیوستن به خیل عاشقان امام حسین (ع) در مسیر نجف تا کربلا، شهر خلوت‌تر از دیگر زمان‌ها شده است.

وی با بیان اینکه شهرداری اصفهان اقداماتی را برای پیاده‌روی زائران امام حسین (ع) در مسیر نجف تا کربلا در نظر گرفته است که هنوز پا برجا است، افزود: از جمله این اقدامات می‌توان به استقرار نیروهای خدمات‌رسان در شهر کربلا و فعالیت آنها در دو شیفت کاری برای پاکیزگی این شهر در گرمای بیشتر از ۵۰ درجه، اشاره کرد که با فعالیت گسترده، عشق و ارادت خود را به حضرت اباعبدالله الحسین (ع) نشان می‌دهند.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان ادامه داد: اعزام نیروها از واحد خدمات شهری و شرکت واحد اتوبوسرانی به سمت مرز برای خدمت‌رسانی به زائران و جابه‌جایی آنها، از دیگر خدمات شهرداری اصفهان به‌شمار می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان اصفهانی از سال گذشته رویداد ویژه‌ای را با شعار «الی اصحاب‌الحسین (ع)» در سطح این کلان‌شهر تجربه کردند که با همکاری و مسئولیت جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و هیئت‌های مذهبی شکل گرفت؛ حرکتی خودجوش و مردمی که سال گذشته حال و هوای ویژه‌ای را به شهر اصفهان بخشید.

معرک‌نژاد تصریح کرد: روز اربعین امسال _شنبه بیست‌وششم شهریورماه_ در قالب رویداد مردمی «این صدای پای زائران اربعینی است» برنامه‌ریزی و تدارکات لازم انجام شده است تا با پیاده‌روی مردم از تمام نقاط شهر اصفهان به سمت گلستان شهدا، حال و هوای پیاده‌روی اربعین امام حسین (ع) در این شهر تداعی شود.

وی با بیان اینکه در مسیر میدان احمدآباد تا گلستان شهدا هیئت‌های مذهبی و کانون‌های مختلف مردمی حضور دارند و با ایجاد موکب، خدمات فرهنگی و سایر خدمات مورد نیاز شرکت‌کنندگان در این پیاده‌روی را مهیا می‌کنند، تاکید کرد: شهرداری اصفهان نیز با ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز موکب‌داران در مسیر پیاده‌روی نمادین اربعین حدفاصل میدان احمدآباد تا گلستان شهدا، در زمینه اطلاع‌رسانی و تبلیغات، همچنین تسهیل شرایط فعالیت آنها اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه شهروندان می‌توانند روز اربعین حسینی از منازل خود در هر نقطه شهر تا گلستان شهدا را به‌صورت پیاده طی کنند، تصریح کرد: امیدواریم اربعین امسال نیز به عنوان برگ زرینی در تاریخ پرافتخار اصفهان ثبت شود.

اصفهان میزبان رویداد مردمی «این صدای پای زائران اربعینی است»

کد خبر 605423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.