اجرا شدن طرح غرس درخت در اهواز

عضو شورای اسلامی شهر اهواز گفت: طرح غرس درخت به صورت آزمایشی در دو پارک این شهر اجرا می‌شود.

محمدمهدی مطیعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در جلسه‌ای با حضور اعضای کمیسیون محیط زیست شورای اسلامی شهر اهواز وضعیت فضای سبز به ویژه قطع درختان مورد بررسی قرار گرفت، علاوه‌بر آن میزان قطع درختان در هر منطقه و وضعیت خاک آن نیز تجزیه و تحلیل شد.

وی با اشاره به اجرایی شدن طرح غرس درخت، افزود: شهروندان می‌توانند برای اعضای متوفی خانواده خود، فرزندان تازه متولد شده یا به نیت مشاهیر و بزرگان شهر از طرح غرس نهال استفاده کنند؛ این طرح به صورت آزمایشی در دو پارک شهر اهواز اجرا می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز ادامه داد: مدیریت شهری و شهروندان در راستای توسعه، حفظ و نگهداری فضای سبز مسئول هستند، با این حال در صورت غرس درخت، پس از یک سال تمام مسئولیت‌های نهال بر عهده سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اهواز است تا در صورت بروز هر گونه حادثه، ضرر و زیانی برای شهروند ایجاد نشود.

وی تاکید کرد: اگر قرار است اقدامی انجام گیرد، باید با رعایت بهره‌برداری مناسب، پیوست پایداری، توجه به طراحی، چشم‌انداز و افق‌های آینده انجام پذیرد و اگر قرار بر انجام اقدامات موردی در پارک‌ها باشد، باید با برنامه‌ریزی و مطالعه اصولی اجرا شود.

کد خبر 605414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.