شهری در باغ/جولان سگ‌ها در کلیشاد

پربازدیدترین اخبار شهرهای ایران در هفته گذشته را در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «گلایه شهروندان کلیشاد از جولان سگ‌های ولگرد»، «سمنان؛ شهری در باغ»، «کریدور غرب به مرکز چه زمانی به بهره‌برداری می‌رسد؟»، «اعتراض شهروندان افوس نسبت به روند مرمت حمام قدیمی شهر»، «خدمت‌رسانی ۱۱ موکب به زائران اربعین حسینی»، «شهرداری پیگیر تبدیل وضعیت ایثارگران است»، «تلاش شهرداری نائین برای بهره‌برداری از پروژه‌های شهری»، «احداث تصفیه‌خانه در محل دفن زباله رامسر»، «شهریور تئاتری سمنان با ۶ اثر روی صحنه»، «برگزاری نشست هم‌اندیشی ساماندهی و جمع‌آوری سگ‌های ولگرد» از عناوین اخباری است که هفته گذشته در صدر پر بازدیدهای سرویس شهرهای ایران ایمنا قرار گرفت و در این بسته خبری بازنشر می‌شود.

گلایه شهروندان کلیشاد از جولان سگ‌های ولگرد

«گلایه شهروندان کلیشاد از جولان سگ‌های ولگرد» از پرمخاطب‌ترین اخبار شهرهای ایران ایمنا در هفته گذشته بود.

زندگی حق مخلوقات خداوند است و کسی نباید این حق طبیعی را از موجودات زنده بگیرد، اما وجود سگ‌ها در سطح شهر آسایش، آرامش و امنیت شهروندان را بر هم زده است. سگ‌های ولگرد در شهر کلیشاد به صورت گله‌ای حرکت می‌کنند و وحشت در دل شهروندان انداخته‌اند. با توجه به در پیش‌رو بودن سال تحصیلی جدید خانواده‌ها نگران حمله سگ‌ها به فرزندانشان در راه رفتن به مدرسه هستند.

مهدی مختاری، شهردار کلیشاد و سودرجان با اشاره به انتقاد شهروندان درخصوص جمع‌آوری سگ‌های بدون‌صاحب در شهر، گفت: در حال حاضر طرح جمع‌آوری سگ‌های بدون‌صاحب به صورت زنده‌گیری و نگهداری در پناهگاه مطرح شده است و منتظر هستیم فضایی برای نگهداری تعیین و در اختیار شهرداری قرار بگیرد تا بخش عقیم‌سازی سگ‌ها ایجاد و بخشی از این مشکل حل شود.

سمنان؛ شهری در باغ

«سمنان؛ شهری در باغ» از پرمخاطب‌ترین اخبار شهرهای ایران ایمنا در هفته گذشته بود.

سمنان از شهرهای معروف ایران است که ظرفیت زیادی در حوزه‌های مختلف از جمله گردشگری دارد که یکی از رویکردهای مطرح به منظور تقویت این حوزه، بازآفرینی باغ‌راه‌ها است.

علی‌اکبر بنی‌اسدی، مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری سمنان می‌گوید: بازآفرینی فضاهای شهری به ویژه فضاهای تاریخی و قدیمی با هدف جذب بازدیدکنندگان، می‌تواند تا حد زیادی بازار گردشگری مسافرانی را تشکیل دهد که برای دیدن فضاهای تاریخی، تجربه تاریخ و لذت بردن از فضاهای سنتی به ویژه باغ‌راه‌ها و باغ‌های سنتی به سفر و گردشگری می‌پردازند. با توجه به این مهم، تاکید بر بازآفرینی باغ‌راه‌ها و خانه‌های قدیمی می‌تواند صنعت گردشگری استان سمنان را از حالت رکود خارج کند.

کریدور غرب به مرکز چه زمانی به بهره‌برداری می‌رسد؟

«کریدور غرب به مرکز چه زمانی به بهره‌برداری می‌رسد؟» یکی از اخبار پربازدید سرویس شهرهای ایران خبرگزاری ایمنا در هفته گذشته بود که جزئیات این مسئله در گفت‌وگو با مدیران و کارشناسان شهری تشریح شد.

سال‌ها از وعده مسئولان برای تخصیص اعتبار و آسفالت محور ۱۳ کیلومتری گلشهر می‌گذرد، اما کریدور ارتباطی غرب به مرکز کشور همچنان فرسوده و حادثه‌ساز است.

محمود یاوری، یکی از شهروندان گلشهر گفت: یکی از بحران‌های این شهر از گذشته تاکنون، مسئله آسفالت خیابان‌ها به خصوص خیابان اصلی شهر بوده است، در ادوار مختلف به صورت مقطعی اقداماتی برای لکه‌گیری آسفالت انجام شده است، اما هیچ‌کدام رضایت‌بخش نبوده و همواره وجود ترک و موج‌های شدید بیشتر از لکه‌گیری چاله‌ها خودنمایی کرده و تردد به دلیل وضعیت نامناسب و خرابی آسفالت مشکل ساز شده است.

مصطفی محمودی، شهردار گلشهر ضمن قدردانی از مدیرکل راهداری استان اصفهان به جهت همکاری خوبی که با شهرداری گلشهر در یک سال اخیر داشته است، تاکید کرد: تفاهمنامه‌ای با راهداری استان منعقد و تاکنون بالغ بر ۱.۲ دهم میلیارد تومان آسفالت تخصیص داده شده است.

روح الله نیکبخت، رئیس شواری اسلامی گلشهر اظهار کرد: مهمترین مطالبه شهرداری و شورای اسلامی شهر گلشهر آسفالت محور ۱۳ کیلومتری و روشنایی این محور است.

احمد صفری، مجری پروژه‌های روکش و آسفالت معابر شریانی اداره کل راهداری استان اصفهان نیز در این خصوص گفت: محور گلپایگان به موته در چهار سال گذشته به بزرگراه تبدیل شده و باند جدید در سراسر محور روکش شده است. باند قدیم این محور به بهسازی نیاز دارد که قراردادی برای انجام این عملیات در آن منعقد شده است.

اعتراض شهروندان افوس نسبت به روند مرمت حمام قدیمی شهر

«اعتراض شهروندان افوس نسبت به روند مرمت حمام قدیمی شهر» یکی دیگر از اخبار پربازدید این هفته سرویس شهرهای ایران بود.

سال ۱۳۹۶ بود که حمام قدیمی شهر افوس با هزینه شهرداری مرمت و بازسازی و به دست مسئولان وقت افتتاح شد، اما شهرداری و شورای اسلامی شهر با تحمیل هزینه‌های زیاد دو مرتبه قسمت‌های بیرونی این حمام را تخریب و بازسازی کرد. اکنون شهروندان می‌خواهند بدانند دلیل این دوباره‌کاری‌ها و اتلاف بودجه شهرداری که از جیب شهروندان پرداخت می‌شود چیست؟ آنان می‌گویند با این هزینه‌ها می‌توان کوچه‌های شهر را آسفالت کرد تا ساکنان در زمستان از گل‌ولای و در تابستان از گرد و غبار ناشی از تردد خودروها در امان باشند.

اردشیر رمازی، شهردار افوس گفت: حمام تاریخی شهر افوس یکی از آثار تاریخی است که قدمتش به دوره ساسانی بازمی‌گردد. این حمام ۲۰ سال است که استفاده عمومی ندارد و به دلیل معماری خاصش جنبه گردشگری دارد.

خدمت‌رسانی ۱۱ موکب به زائران اربعین حسینی

محمدمهدی احمدی، شهردار مبارکه با بیان اینکه ۱۱ موکب از شهرستان مبارکه در ایام پیاده‌روی اربعین دایر است و در هر موکب، حدود ۸۰ خادم فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: با توجه به ارزیابی انجام گرفته، افراد فعال در این موکب‌ها به حدود ۹۰۰ نفر می‌رسند.

شهرداری پیگیر تبدیل وضعیت ایثارگران است

عبدالصادق نجفی، سرپرست شهرداری شهرکرد با بیان اینکه تبدیل وضعیت ایثارگران در حال پیگیری است، گفت: ۱۲ پرونده کارکنان پیمانی با سابقه بیش از هشت سال جهت تغییر وضعیت از آزمایشی به رسمی در حال انجام و به گزینش استانداری ارجاع داده شده است.

تلاش شهرداری نائین برای بهره‌برداری از پروژه‌های شهری

حسن شفیعی، شهردار نائین گفت: تلاش داریم با پیگیری مداوم، هرچه سریع‌تر پروژه‌هایی را که در آبادانی شهر نقش بسزایی دارد به بهره‌برداری برسانیم.

احداث تصفیه‌خانه در محل دفن زباله رامسر

علی امینی‌شاد، شهردار رامسر با بیان اینکه تصفیه‌خانه شیرابه در محل دفن زباله رامسر احداث می‌شود، گفت: در بحث دفن زباله سه موضوع در دستور کار قرار گرفت که طی روزهای آتی شهروندان نتایج آن را خواهند کرد؛ بحث بعدی تصفیه شیرابه سایت کلاکولی و راه دسترسی به محل و دریاچه شیرابه است که پیگیر طراحی سازه تصفیه‌خانه طی جلسات متعدد هستیم.

شهریور تئاتری سمنان با ۶ اثر روی صحنه

امیر نجم، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان گفت: شش اثر نمایشی هنری ارزشمند تئاتر با عنوان نمایشگران عاشورایی با حمایت سازمان در حال اجرا است؛ توجه به تئاتر و باور به نقش‌آفرینی اجتماعی آن می‌تواند به عنوان سرمایه‌ای بی‌بدیل و روشی هنرمندانه برای انتقال مفاهیم قلمداد شود و از آن به نفع نیازهای زمانه و خواسته‌های فردا بهره‌مند شویم.

برگزاری نشست هم‌اندیشی ساماندهی و جمع‌آوری سگ‌های ولگرد

مهدی خالصی‌دوست، سرپرست معاون خدمات شهری شهرداری سمنان گفت: نشست مشترک معاونان خدمات شهری شهرداری‌های سمنان، مهدیشهر، درجزین، سرخه و دهیاران این مناطق با محوریت ساماندهی و جمع‌آوری سگ‌های ولگرد برگزار شد.

کد خبر 605402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.