ارائه خدمات ویژه به سالمندان تحت حمایت کمیته امداد اصفهان

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد اصفهان گفت: در پنج ماهه سال جاری یک میلیارد و ۹۸۰ میلیون تومان، برای ارائه خدمات ویژه به سالمندان تحت حمایت کمیته امداد استان اصفهان پرداخت شده است.

هادی بنایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، وجود سالمندان را نعمتی از نعمات بی‌شمار پروردگار مطرح کرد و اظهار کرد: درحال حاضر ۷۶ هزار و ۸۴۰ نفر سالمند بالای ۶۰ سال تحت حمایت این نهاد هستند که ۴۹ هزار و ۶۱۲ نفر از آن‌ها را زنان سالمند تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه بیش از سه هزار نفر از سالمندان تحت پوشش این نهاد در سنین بالای ۹۰ سالگی به سر می‌برند، ادامه داد: در پنج ماهه سال جاری سرانه خدمات ویژه به سالمندان با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۹۸۰ میلیون تومان پرداخت شده است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد اصفهان یکی از نکات اساسی در حفظ سلامت سالمندان را توجه به تغذیه و بهداشت آنها دانست و ادامه داد: در سال گذشته نیز مبلغ ۴۴۴ میلیون تومان به صورت نقدی و بیش از دو هزار بسته معیشتی به ارزشی بیش از ۷۲۴ میلیون تومان بین این خانواده‌ها توزیع شد.

وی به برنامه‌ریزی‌های سال جاری در هفته تکریم سالمند اشاره داشت و افزود: توزیع بسته‌های سلامت، اهدای کارت‌های هدیه و دلجویی از خانواده‌های دارای سالمند، بازدید از سالمندان بستری شده در آسایشگاه‌ها، به صورت ویژه در این ایام انجام خواهد شد.

بنایی عمده مشکلات سالمندان را در زمینه‌های درمانی و تأمین مسکن عنوان کرد و گفت: هزینه‌های درمانی، بهداشتی و تأمین مسکن از جمله مشکلات اقتصادی این قشر است که کمیته امداد برای کاهش این دغدغه‌ها با مساعدت خیران و همکاری مراکز نیکوکاری تلاش می‌کند.

کد خبر 605392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.