اجرای ۱۶۰ کیلومتر شوتینگ فیبر نوری در تبریز

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تبریز گفت: طرح فیبر نوری تبریز از شمال به جنوب و غرب به شرق اجرا می‌شود که ۲۵۰ کیلومتر حفاری و کانال‌گذاری دارد و ۱۶۰ کیلومتر نیز شوتینگ فیبر نوری است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری تبریز، محمدرضا کاظمی اظهار کرد: شهر تبریز در خصوص اجرای فیبر نوری پیشرفت چندانی نداشته است، این در حالی است که دیگر شهرها موفقیت‌هایی در این زمینه داشته‌اند.

وی با بیان اینکه طرح فیبر نوری تبریز از شمال به جنوب و غرب به شرق اجرا می‌شود که ۲۵۰ کیلومتر حفاری و کانال‌گذاری دارد و ۱۶۰ کیلومتر نیز شوتینگ فیبر نوری است، افزود: بر همین اساس فراخوانی اعلام شده است تا پیشنهادهای ارائه شده در کمیته‌های تخصصی مورد بررسی قرار گیرد و نتیجه‌گیری شود که با برگزاری جلسه‌ای در این خصوص با چند شرکت به توافق رسیده‌ایم.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تبریز با بیان اینکه مالک طرح فیبر نوری شهرداری است، خاطرنشان کرد: در این طرح، یک کانال هفت‌راهه و ۴۸ کد مخابراتی در نظر گرفته‌ایم که تمام این راه‌ها را اشغال نمی‌کند و بر همین اساس شرکت‌ها می‌توانند برای بهره‌برداری در این طرح حضور داشته باشند و مشارکت کنند.

وی گفت: سازمان فناوری شهرداری تبریز به‌منظور خدمت‌رسانی بهتر به شهروندان و ایجاد بستری امن و قابل اعتماد با پایداری بالا، در نظر دارد تا با ایجاد شهری هوشمند در زمینه پایش و مدیریت ترافیک، سیستم حمل‌ونقل عمومی، مدیریت پسماند و فرایندهای مدیریت شهری و خدمات‌رسانی را بهینه کند.

کد خبر 605382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.