۶۵۰ مگاوات نیروگاه پشت بامی احداث می‌شود

معاون وزیر نیرو گفت: تقاضا برای احداث نیروگاه‌های پشت‌بامی وجود دارد و درحال‌حاضر برنامه احداث ۱۱۰ هزار واحد پنج کیلوواتی که معادل ۵۵۰ مگاوات می‌شود را در بخش حمایتی که شامل بهزیستی و کمیته امداد است و برنامه احداث ۱۰۰ مگاواتی در بخش غیرحمایتی را تدوین کرده‌ایم.

به گزارش ایمنا، محمود کمانی درخصوص اقدامات صورت گرفته در حوزه توسعه انرژی‌های خورشیدی در بخش خانگی، اظهار کرد: خرید برق در بخش حمایتی به ازای هر کیلووات ساعت ۲,۲۰۰ تومان اعلام شده، مشوق بعدی اعطای وام‌های کم‌بهره است که بانک‌هایی که در بودجه تعیین شده موظف به تأمین منابع هستند و بخشی نیز از سوی منابع نهادهای حمایتی تأمین خواهد شد.

وی با بیان اینکه برای بخش‌های غیرحمایتی‌ها نیز درحال تغییر نرخ هستیم و بحث خرید برق مطرح است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه در پرداخت به‌موقع خرید برق در بخش انشعابی تأخیری نداشتیم، تاکنون در بخش خانگی ۹۰ مگاوات در ۸۰۰۰ واحد نصب شده است؛ در مجموع طی سال گذشته ۲۰ مگاوات به ظرفیت انشعاب خانگی اضافه شد که در مقیاس خود عدد قابل توجهی است. در بخش خانگی انشعاب‌ها در حد پنج کیلووات تا ۲۰ کیلووات هستند.

رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر با اشاره به مشوق‌هایی که برای توسعه تجدیدپذیرها لحاظ شده است، تصریح کرد: مهم‌ترین مشوق خرید برق با قیمت مناسب است، در این شرایط سرمایه‌گذار تمایل به سرمایه‌گذاری خواهد داشت؛ در همین راستا در مناقصات برگزار شده قیمت را ۶.۹ سنت در نظر گرفتیم که به‌صورت ارزی در زمان پرداخت محاسبه می‌شود و نوسانات ارزی نیز روی آن تأثیری ندارد.

به‌گفته کمانی، مشوق بعدی زمین بوده که با روش جدید با کمک استانداری‌ها زمین را در کوتاه‌ترین زمان ممکن تحویل می‌دهیم، بحث مطالعات اتصال به شبکه نیز مطرح است در این مدل جدید یک مطالعه اولیه انجام می‌دهیم و سرمایه‌گذار می‌تواند به‌راحتی مجوز لازم را اتخاذ کند.

منبع: ایستا

کد خبر 605375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.