ماندگاری در روستاها کاهش حاشیه‌نشینی در شهرها را به دنبال دارد

نایب رئیس کمیسیون توسعه، عمران و خدمات شهری و روستایی شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: افزایش ماندگاری مردم در روستاها و ارتقای سطح رفاه آنها، زمینه کاهش حاشیه‌نشینی در شهرها را فراهم می‌آورد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیداحمد هاشمی امروز _پنجشنبه بیست‌وچهارم شهریورماه_ در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: تلاش استاندار چهارمحال‌وبختیاری و مجموعه حوزه اجرایی استان قابل تقدیر بوده و هنوز دولت سیزدهم در ابتدای راه است و مردم به این دولت امیدوار هستند و موفقیت‌های فراوانی شایسته مردم حاصل خواهد شد.

وی با بیان اینکه بر اساس قانون اساسی مردم اداره امور شهرها و روستاها را به صورت غیرمستقیم برعهده دارند، گفت: آنچه که در شهرها و روستاها از نظر توسعه، عمران و مبلمان شهری باید محقق شود، به برنامه‌ریزی و همکاری جامعه شورایی استان و مدیران دستگاه‌های اجرایی نیاز دارد.

نایب رئیس کمیسیون توسعه، عمران و خدمات شهری و روستایی شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: وظایف تمام دستگاه‌های اجرایی در روستاها بر عهده دهیاران گذاشته شده و البته آنها از مزایا، شخصیت حقوقی لازم و منابع متناسب برخوردار نیستند و با توجه به افزایش دسترسی‌ها توقعات از دهیاران بسیار زیاد است.

وی تصریح کرد: لازم است در تدوین آئین‌نامه و قوانین اصلاحات لازم جهت توجه به دهیاران انجام گیرد تا به این وسیله شاهد رشد روستاها و کاهش مهاجرت روستاییان به شهرها باشیم.

هاشمی اضافه کرد: افزایش ماندگاری مردم در روستاها و ارتقای سطح رفاه آنها، زمینه کاهش حاشیه‌نشینی در شهرها را فراهم می‌آورد.

وی ادامه داد: دهیاران باید علاوه‌بر پروژه‌های عمرانی به طرح‌های اقتصادی در روستاها نیز توجه داشته باشند که می‌تواند موجب خودکفایی روستاها شود.

کد خبر 605362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.