بحران بی‌آبی و کم‌آبی در تمام استان‌ها جدی است

عضو شورای اسلامی شهرکرد گفت: بحران بی‌آبی و کم‌آبی جدی است و برای رفع مشکلات بی‌آبی باید باران ببارد تا بتوانیم دوباره سال‌های پرآبی داشته باشیم و مشکل بی‌آبی در تمام استان‌ها رفع شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا بیاتی امروز _پنجشنبه بیست‌وچهارم شهریورماه_ در جلسه علنی شورای اسلامی شهر شهرکرد، اظهار کرد: تأمین آب پایدار شهرکرد به کجا انجامید؟، آیا برنامه‌ای برای به‌روزرسانی تصفیه‌خانه آب شهرکرد دارید و اینکه برای تأمین آب پایدار، پدافند و تصفیه‌خانه شهرکرد و شرکت آب و فاضلاب استان چهارمحال‌وبختیاری چه برنامه‌ای دارد؟

وی با بیان اینکه بحران بی‌آبی و کم‌آبی جدی است و باید تدابیری برای رفع مشکلات آبی اندیشیده شود، افزود: سوءمدیریت‌ها این بحران‌ها را به وجود آورده، البته از آب‌های سطحی نیز به درستی استفاده نشده است.

عضو شورای اسلامی شهر شهرکرد ادامه داد: برای رفع مشکلات بی‌آبی باید باران ببارد تا بتوانیم دوباره سال‌های پرآبی داشته باشیم و مشکل بی‌آبی در تمام استان‌ها رفع شود.

بحران کم‌آبی باید رفع شود

یوسف صادقی، نایب رئیس شورای اسلامی شهرکرد با بیان اینکه خواسته مردم از تمام مسئولان استانی است و شورای اسلامی شهر صدای مردم برای مطالبه‌گری بحق مردم است، گفت: تمام مسئولان استانی در کنار نیروهای آبفای و آب منطقه‌ای استان برای رفع بحران کم‌آبی در شهرکرد همدل و همراه شدند.

وی تصریح کرد: درصد قابل توجهی از مردم جهان در شهرهای ساحلی زندگی می‌کنند، اما مسئولان کشور ما با بی‌تدبیری چالش‌های جدی برای چند استان و کشور ایجاد کردند، لازم است بدانیم میراث‌دار بحران‌هایی هستیم که از همین زمان شروع شده است.

عضو شورای اسلامی شهر شهرکرد با ارائه پرسش خطاب به متولیان آب استان چهارمحال‌وبختیاری، گفت: آیا طرح جامع آبرسانی برای شهرکرد دارید؟، دستاورد بحران بی‌آبی برای استان چه بوده است؟

وی خاطرنشان کرد: سهم شهرکرد از طرح آبرسانی چه میزان است؟ آیا طرحی برای انتقال آب از سرشاخه‌های کارون به مرکز استان دارید یا خیر؟

داوود نجفی، عضو شورای اسلامی شهر شهرکرد نیز اظهار کرد: شکستگی‌های متعددی از لوله‌های آب شهری را داریم، چه برنامه‌ای برای تعویض و نوسازی شبکه‌های آب در شهرکرد وجود دارد؟، چه برنامه‌ای برای تأمین آب ساختمان‌های بلندمرتبه وجود دارد؟

فاطمه بیگی، رئیس کمیسیون املاک و امور اداری شورای اسلامی شهر شهرکرد، نیز اظهار کرد: مردم چهارمحال‌وبختیاری با مشکل بی‌آبی مواجه هستند. سهم مردم ما نباید اینگونه باشد که استانی دارای چشمه‌های معدنی باشد و مردم مرکز پایتخت آب ایران از آب رودخانه برای شرب استفاده کنند؟ بعد از گذشت مدتی هنوز آب برخی محلات گل‌آلود، کدر و دارای املاح است، آیا تدابیری برای آینده اندیشیده شده است؟

کد خبر 605348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.