۲۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۴
تا کربلا راهی نیست

کاربران فضای مجازی در این روزهای منتهی به اربعین حسینی که عاشقان سیدوسالار شهیدان در جاده عاشقی رهسپار رسیدن به حضرت عشق هستند، از مردانی نام بردند که حرکت در این مسیر مدیون رشادت‌های آنها است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، روزگاری رفتن به کربلا و زیارت امام حسین (ع) آرزوی همه مردم بود، مردمی که از کودکی با عشق و محبت اباعبدالله (ع) قد کشیده بودند. این آرزو زمانی که دشمن بعثی به مرزهای سرزمینی این خاک حمله کرد به منتهی‌الیه خود رسید و مردانی که ذکر یا حسین (ع) همیشه روی لب‌های آنها بود، راهی جبهه‌های حق علیه باطل شدند تا زمینه تحقق این آرزو فراهم شود، برای همین در این روزها که هزاران عاشق سیدوسالار شهیدان قدم در مسیر پیاده‌روی اربعین گذاشته‌اند، رسم مروت نیست که از راه‌گشایان این مسیر یادی نشود، از این‌رو کاربران فضای مجازی در آستانه فرارسیدن اربعین یاد و خاطره این بزرگ‌مردان که هروله‌کنان در مسیر کربلا قدم گذاشته بودند را گرامی داشتند.

کاربری با انتشار عکسی از یک جانباز که پایش را در جبهه جا گذاشته بود، نوشت: «این‌گونه ایستادند تا زیارت امام حسین (ع) پابرجا شد.»

تا کربلا راهی نیست

کاربر دیگری نوشت: «و سلام بر او که گفت: اگر راه کربلا باز شد و به کربلا رفتید و ما در جمعتان نبودیم، به جای شهدا صدا بزنید، ای حسین شهید، شهدای ما به عشق آزادی کربلایت آمدند. سردار شهید علیمردان آزادب، در پیاده‌روی اربعین شهدا را فراموش نکنید و نایب الزیاره‌شان باشید.»

تا کربلا راهی نیست

یک کاربر هم با انتشار عکسی از وداع یک مادر با فرزند رزمنده‌اش نوشت: «اینجا ایران است! مادرانی با فرزندان خود وداع کردند، فرزندانی که شعارشان این بود، حسین حسین میگیم میریم کربلا. اگر امروز پیاده در مسیر کربلا هستید، به نیت جوان‌هایی که معبر را باز کردند اما زیارت حضرت عشق نصیبشان نشد، گام بردارید، ما به قهرمان‌های وطن افتخار می‌کنیم.»

تا کربلا راهی نیست

کاربری دیگری نیز نوشت: «زائران اربعین! یادتان باشد که در مسیر اربعین ستون به ستون را مدیون قطره قطره خون شهیدانید، آنها که پشت پیراهن خاکی نوشتند: تا کربلا راهی نیست.»

تا کربلا راهی نیست

کد خبر 605347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.