شرکت‌های بورسی از اول آبان موظف به صدور صورتحساب‌های الکترونیکی هستند

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: زمینه ثبت‌نام شرکت‌های بورسی و فرابورسی در سامانه مؤدیان آغاز شده است و این شرکت‌ها باید از آبان‌ماه صورتحساب‌های الکترونیکی صادر و ارسال کنند.

به گزارش ایمنا، داوود منظور اظهار کرد: با توجه به مصوبه قانونی، پایانه‌های فروشگاهی نخستین گروه شرکت‌های پذیرفته‌شده بورسی و فرابورسی هستند که زیرساخت‌های لازم برای حضورشان در سامانه مؤدیان صورت گرفته است.

وی افزود: تمهیداتی انجام و نحوه اجرای کار را برای این شرکت‌ها در نظر گرفته‌ایم که باید از آبان‌ماه اجرایی کنند.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور ادامه داد: با ۶۰۰ تن از مدیران و مسئولان شرکت‌های پذیرفته شده بورسی و فرابورسی نشست هم‌اندیشی و هماهنگی برگزار کردیم و فرآیندهای اجرایی، آئین‌نامه‌ها، دستورالعمل‌ها و سازوکارها را برای اتصال به سامانه مؤدیان تبیین کرده‌ایم.

منظور با تاکید بر اینکه یکی از مأموریت‌های مهم ما در اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان، مباحث فرهنگ‌سازی است گفت: فراخوان‌های خود را در این باره ادامه خواهیم داد.

وی افزود: در مرحله بعدی، مصادف با دی‌ماه امسال شرکت‌های دولتی برای اتصال به سامانه مؤدیان فراخوان خواهند شد.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور خاطرنشان کرد: روند اتصال شرکت‌ها و مؤدیان به سامانه مؤدیان و قانون پایانه‌های فروشگاهی تا پایان سال آینده ادامه خواهد داشت از این رو همه مشمولان این قانون به تدریج به سامانه متصل خواهند شد.

وی با اشاره به الزام‌های قانونی در اتصال شرکت‌ها به سامانه مؤدیان گفت: ضمانت‌های محکم و بازدارنده‌ای در نظر گرفته شده است؛ براساس ماده ۲۲ قانون پایانه‌های فروشگاهی، کسانی که مکلف می‌شوند باید صورتحساب‌های مالی ارائه کنند، در غیر این صورت به میزان ۱۰ درصد به مبلغ فروشی که شناسایی می‌شود مشمول جریمه خواهند شد. فعالان اقتصادی به طور کامل به سامانه قانون پایانه‌های فروشگاهی و مؤدیان متصل شوند و صورت‌های مالی را ارائه کنند.

رئیس سازمان امور مالیاتی تاکید کرد: در سامانه مودیان برای همه فعالان کارپوشه‌های اختصاصی تعریف کرده‌ایم که همه مؤدیان می‌توانند با ورود به سامانه کارپوشه خود را مشاهده کنند و نسبت به اجرای قانون عمل کنند.

منبع: ایرنا
کد خبر 605344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.