«تأمین اجتماعی» پیشتاز اتصال به «پنجره ملی خدمات دولت هوشمند»

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نوشت: همان‌طورکه وعده کرده بودم از این به بعد دستگاه‌هایی را که به «پنجره ملی خدمات دولت هوشمند» متصل شده‌اند، معرفی خواهم کرد تا هموطنان با آن‌ها آشنا شوند و در صورت نیاز از خدمات برخط آن‌ها استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عیسی زارع‌پور در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: «همان‌طورکه وعده کرده بودم از این به بعد دستگاه‌هایی که به "پنجره ملی خدمات دولت هوشمند" متصل شده‌اند را معرفی خواهم کرد تا هموطنان عزیز با آن‌ها آشنا شوند و در صورت نیاز از خدمات برخط آنها استفاده کنند.

یکی از دستگاه‌هایی که خیلی زودتر از مهلت قانونی، به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند متصل شد، سازمان تأمین اجتماعی بود. این سازمان با اتصال و اشتراک بانک‌های اطلاعاتی خود در پنجره ملی، تا الان موفق به ارائه ۴۲ خدمت برخط به میلیون‌ها بیمه‌گزار شده که در گذشته مجبور بودند با صرف وقت، هزینه و انرژی قابل توجهی خود را برای دریافت خدمات مورد نیاز به مراکز تأمین اجتماعی برسانند.

امروز میلیون‌ها هموطن برای خدماتی چون، دریافت سابقه خدمات بیمه، محاسبه مبلغ مستمری بازنشستگان، بیمه کارگران ساختمانی، خدمات سلامت، پرونده الکترونیک، دریافت تاییدیه از مراجع پزشکی، درخواست کمیسیون پزشکی، درخواست هدیه ازدواج و نسخه الکترونیکی دیگر نیاز به مراجعه حضوری به مراکز تأمین اجتماعی در شهر و روستا را ندارند و در هر ساعت از شبانه‌روز و در زمان بسیار کوتاهی و به‌صورت کاملاً رایگان این خدمات را می‌توانند دریافت کنند.»

«تأمین اجتماعی» پیشتاز اتصال به «پنجره ملی خدمات دولت هوشمند»

کد خبر 605324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.