تولید روزانه ۲۰ تن زباله در کیاشهر

شهردار بندر کیاشهر گفت: روزانه حدود ۲۰ تن زباله در این شهر تولید می‌شود که این میزان در فصول کشاورزی و در زمان حضور مسافران تا ۲۵ تن افزایش می‌یابد.

مرتضی عاطفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: روزانه حدود ۲۰ تن زباله در بندر کیاشهر تولید می‌شود که این میزان در فصول کشاورزی و حضور مسافران و گردشگران تا ۲۵ تن افزایش می‌یابد و زباله‌ها به صورت موقت در حاشیه شهر دفن می‌شود.

وی افزود: براساس قانون جامع مدیریت پسماند، شهرداری کیاشهر زباله‌های تولیدی شهر را باید در آستانه اشرفیه یا لاهیجان حمل کند، اما به دلیل اینکه دفنگاه این شهرستان‌ها با مشکل و بحران مواجه است، شهرداری کیاشهر در حال حاضر اجازه حمل زباله به دفنگاه آستانه اشرفیه و لاهیجان را ندارد.

شهردار کیاشهر با بیان اینکه این شهر به هیچ عنوان نباید محل دفن زباله داشته باشد و این مشکل باید هر سریع‌تر رفع شود، تصریح کرد: محل دفن زباله کیاشهر که توسط متولیان امر در اختیار شهرداری قرار گرفته است به دلیل نزدیکی به رودخانه سفیدرود و پارک ملی بوجاق، موقت و غیرقانونی بوده و شهرداری در این منطقه امکان ایجاد سلول دفن بهداشتی را ندارد.

عاطفی گفت: روزانه زباله‌های تولیدی شهر کیاشهر به محل دفن موقت منتقل شده و سپس عملیات دفن و خاک‌ریزی روی زباله‌ها انجام می‌شود و در حال حاضر هیچ گونه زباله انباشت شده‌ای در محل دفن وجود ندارد.

به گزارش ایمنا، شهر بندر کیاشهر با بیش از ۱۴ هزار نفر جمعیت در ۱۷ کیلومتری شهرستان آستانه اشرفیه و در ۵۰ کیلومتری رشت واقع شده است.

کد خبر 605314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.