هرج و مرج در برنامه‌ریزی لیگ برتر/ مرگ ملکه همه چیز را بهم ریخت!

تقویم شلوغ لیگ برتر، لیگ قهرمانان و لیگ اروپا برای باشگاه‌های درگیر رقابت‌ها، بسیار بدتر و نگران کننده شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تقویم شلوغ لیگ برتر، لیگ قهرمانان و لیگ اروپا برای باشگاه‌های درگیر رقابت‌ها، بسیار بدتر و نگران کننده شده است. منچستریونایتد، لیورپول، آرسنال و چلسی به دلیل تعویق بازی‌ها پس از مرگ ملکه، با مشکلات زیادی روبرو هستند. هر چهار باشگاه دو بازی از دیدارهای خود را یا به نشانه احترام یا به دلیل مسائل کمبود پلیس، لغو شده می‌بینند و با توجه به توقف مسابقات، بخاطر جام جهانی برای بیش از یک ماه از نوامبر تا دسامبر، تنظیم مجدد مسابقات قبل از شروع مسابقات در قطر، بسیار دشوار خواهد بود.

هرج و مرج در برنامه‌ریزی لیگ برتر/ مرگ ملکه همه چیز را بهم ریخت!

اتحادیه فوتبال در حال بررسی لغو بازی‌های مجدد در دور سوم و چهارم جام حذفی است، همانطور که در دو فصل گذشته در واکنش به اختلال ناشی از کووید، این اتفاق رخ داد. در حالی که این امر به جلوگیری از عقب ماندن بیشتر لیگ بعد از کریسمس، کمک می‌کند، اما برگزاری جام جهانی میان‌فصل، به این معنی است که در صورت بروز اختلالات پیش‌بینی‌نشده مانند مرگ ملکه، باشگاه‌های برتر در حال حاضر دچار مشکلات و آسیب‌هایی شده‌اند.

هرج و مرج در برنامه‌ریزی لیگ برتر/ مرگ ملکه همه چیز را بهم ریخت!

مسابقات به تعویق افتاده

تمام بازی‌های لیگ برتر و EFL آخر هفته گذشته به نشانه احترام به ملکه، لغو شدند، اما این تصمیم باعث واکنش شدید در برخی بخش‌ها شد، به‌ویژه زمانی که سایر رویدادهای ورزشی در جریان بودند. وضعیت یونایتد، لیورپول، آرسنال و چلسی با تعویق‌های جدید این هفته پیچیده‌تر شده است. یوفا تأیید کرد که بازی آرسنال در لیگ اروپا با پی اس وی آیندهوون که قرار است امشب پنجشنبه برگزار شود، به دلیل "محدودیت‌های شدید در منابع پلیس و مسائل سازمانی مرتبط با رویدادهای جاری پیرامون عزاداری ملی برای ملکه الیزابت دوم"، این هفته برگزار نخواهد شد.

جدال یونایتد با لیدز در روز یکشنبه نیز به دلیل حمایت پلیس منچستر از نیروهای پشتیبانی در سراسر بریتانیا در مکان‌ها و رویدادهای مهم پس از درگذشت ملکه الیزابت دوم، لغو شد. چلسی قرار بود یکشنبه در استمفوردبریج با لیورپول بازی کند، اما این بازی هم، اکنون به تعویق افتاده است. دیدار برایتون - کریستال پالاس نیز لغو شده است، اما عدم حضور این تیم‌ها در رقابت‌های اروپایی، تأثیر کمتری بر برنامه آنها خواهد داشت.

اما واکنش مسئولان فوتبال انگلیس چه بود؟

لیگ برتر: «پس از رایزنی گسترده با باشگاه‌ها، پلیس، گروه‌های مشاوره ایمنی محلی و سایر مقامات ذیربط، چاره‌ای جز به تعویق انداختن سه بازی وجود نداشت. لیگ برتر مایل است از واحد پلیس فوتبال انگلستان و سایر نیروهای پلیس در سراسر کشور و همچنین شرکای پخش ما، برای حمایت آنها در طول این فرآیند تشکر کند ما همچنان به ارتباط با آنها ادامه خواهیم داد. برای مسابقاتی که در ایام سوگواری ملی برگزار می‌شود، به ملکه در استادیوم‌های لیگ برتر ادای احترام خواهد شد. تاریخ‌های جدید مسابقات به تعویق افتاده در زمان مناسب اعلام خواهد شد.

منچستریونایتد: باشگاه تاکید می‌کند که ایمنی و امنیت هواداران ما در درجه اول اهمیت قرار دارد و پس از بررسی همه گزینه‌های موجود، ما از تصمیمی که توسط مقامات مربوطه گرفته شد، حمایت می‌کنیم. ما از ناامیدی و ناراحتی‌ای که ممکن است این تصمیم به همراه داشته باشد، آگاه هستیم و از درک و حمایت مستمر شما متشکریم.»

هرج و مرج در برنامه‌ریزی لیگ برتر/ مرگ ملکه همه چیز را بهم ریخت!

گزینه‌های منچستریونایتد

این به تعویق افتادن بازی‌ها، یک مشکل بزرگ برای باشگاه‌هایی که رقابت‌های اروپایی حاضر هستند، ایجاد می‌کند، زیرا همه این تیم‌ها با بازی‌های آخر هفته و اواسط هفته، تا زمان آغاز جهانی روبرو هستند. تعطیلات فیفا دی پیش رو مانع دیگری بر سر راه قرار دادن بازی‌ها در برنامه‌ای است که از قبل به چیده شده بود. اگر هر یک از این بازی‌ها قبل از جام جهانی قطر برگزار شود، تقریباً به معنای انجام دو بازی در ۴۸ ساعت خواهد بود. اگر این‌طور باشد، یونایتد ممکن است تاریخ سه شنبه ۲۵ اکتبر را در نظر بگیرد، که باید به مصاف چلسی بروند. آنها سپس روز پنجشنبه در اولدترافورد در لیگ اروپا مقابل شریف تیراسپول قرار خواهند گرفت، که قبل از یک بازی خانگی دیگر مقابل وستهام در روز یکشنبه خواهد بود.

چنین هفته شلوغی مورد استقبال یونایتد قرار نمی‌گیرد، اما باشگاه‌های بزرگ، در طول رقابت‌های سال‌های اخیر که توسط کووید مختل شده بود، با برنامه‌های مشابهی روبرو شدند.

هرج و مرج در برنامه‌ریزی لیگ برتر/ مرگ ملکه همه چیز را بهم ریخت!

گزینه‌های لیورپول

لیورپول با همین مشکلات روبرو است و پنجشنبه ۶ اکتبر یک فرصت تاریخ خوب به نظر می‌رسد. این، پس از بازی خانگی در لیگ قهرمانان اروپا با رنجرز در روز سه‌شنبه و قبل از دیدار با آرسنال در روز یکشنبه است.اینکه چقدر آنها مشتاق هستند که یک بازی دیگر را در بین دو بازی خسته کننده با رنجرز و آرسنال، انجام دهند، باید کلوپ پرسید.

هرج و مرج در برنامه‌ریزی لیگ برتر/ مرگ ملکه همه چیز را بهم ریخت!

گزینه‌های آرسنال

بلافاصله پس از تعطیلات فیفا دی، آرسنال ممکن است به دنبال انجام یک بازی دیگر در تاریخ سه‌شنبه ۴ اکتبر باشد. آنها شنبه در دربی شمال لندن با تاتنهام بازی می‌کنند، و سپس پنجشنبه در لیگ اروپا میزبان بودو گلیمت هستند. در حالی که آنها این هفته به میدان خواهند رفت، برنامه آنها به دلیل این واقعیت پیچیده است که آنها باید مکان دیگری برای بازی اروپایی خود، پیدا کنند، که شامل هماهنگی با برنامه لیگ هلند برای یافتن فرصت بازی با آیندهوون است.

هرج و مرج در برنامه‌ریزی لیگ برتر/ مرگ ملکه همه چیز را بهم ریخت!

گزینه‌های چلسی

پنجشنبه ۱۳ اکتبر می‌تواند یک گزینه برای چلسی باشد، اما آنها تنها ۴۸ ساعت پس از بازی با آث میلان در ایتالیا، یکشنبه به مصاف استون ویلا می‌روند. هیچ یک از گزینه‌ها برای باشگاه‌ها ایده‌آل نیستند، اما سازش‌هایی باید در مقطعی از فصل انجام شود. لیگ برتر در Boxing Day (تعطیلات کریسمس) از سر گرفته می‌شود و از آن به بعد، بازی‌ها فشرده و سریع برگزار می‌شود. جام حذفی هم در تاریخ ۷ ژانویه ۲۰۲۳ با سه بازی برنامه‌ریزی شده بین تعطیلات Boxing Day آغاز می‌شود.

کد خبر 605309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.