زمانی برای احیا یا ترمز توقف؟

با شروع تعطیلات فیفادی این فرصت در اختیار برخی از سرمربیان قرار می‌گیرد تا نقاط ضعف خود را برطرف کنند؛ هر چند برخی معتقدند این تعطیلات بیش از آنکه مزیت داشته باشد تیم‌ها را متضرر خواهد کرد، چراکه می‌تواند روند رو به رشدشان را متوقف سازد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، لیگ بیست‌ودوم تا این جای کار اگرچه از جذابیت چندانی برخوردار نبوده اما از معدود ادوار لیگ برتر است که عملکرد تیم‌های حاضر در آن جای بحث زیاد دارد، از نفت مسجد سلیمان که برخلاف انتظار در جمع بالانشینان لیگ برتر است گرفته تا نساجی مازندران که کمی مطابق با انتظار عمل نکرد.

با شروع تعطیلات فیفا دی این فرصت در اختیار برخی از سرمربیان قرار می‌گیرد تا نقاط ضعف خودشان را برطرف کنند؛ هر چند برخی هم معتقدند این تعطیلات بیش از آنکه مزیت داشته باشد تیم‌ها را متضرر خواهد کرد، چراکه می‌تواند روند رو به رشدشان را متوقف سازد. در ادامه قصد داریم با توجه به عملکرد تیم‌ها در شش هفته اخیر، شرایط برخی از آنها را مورد بررسی قرار دهیم.

پرسپولیس تهران؛ پر انگیزه برای حفظ صدر

یحیی گل‌محمدی با پرسپولیس در دو بازی ابتدایی خودش برابر حریفان متوقف شد که همین موضوع تا حدودی زمینه ساز انتقاد به این سرمربی شد. قرمزپوشان پایتخت در چهار هفته بعدی با تقویت خط حمله خود موفق به کسب پیروزی شدند تا با لغزش تیم‌هایی مثل استقلال و سپاهان باز هم به صدر جدول بازگردند. پرسپولیس تهران از هفته سوم خودش را پیدا کرد و به نظر می‌رسد کادر فنی این تیم ترکیب ایده‌آل خود را یافته، بنابراین می‌توان گفت حتی ممکن است این تعطیلات تا حدودی ترمز نتایج خوب شاگردان گل محمدی را بکشد.

زمانی برای احیا یا ترمز توقف؟

تراکتور تبریز؛ پرشورها بردند اما لیگ تعطیل شد

تراکتور تبریز پیش از آغاز فصل جدید با تغییر در کادر فنی و بازیکنان، با سبک و سیاقی جدید پا به رقابت‌های این دوره گذاشت. بردیف در چهار بازی خود موفق به کسب دو تساوی و دو شکست شد که به اعتقاد این مربی کسب این نتایج دلیلی جز ناآشنا بودن با لیگ برتر ایران ندارد. پرشورهای تبریزی در دو بازی گذشته خود موفق به کسب دو پیروزی شدند و خود را از انتهای جدول نجات دادند پس بیراه نیست اگر تعطیلات را برای این تیم به چشم یک توقف ببینیم.

زمانی برای احیا یا ترمز توقف؟

گل گهر سیرجان؛ صدرنشینی باشد برای بعد از تعطیلات

شاگردان امیر قلعه نویی از سه بازی ابتدایی یک برد و دو تساوی را کسب کردند که برای تیم پر مهره‌ای همچون گل گهر آن چنان که باید و شاید باب طبع نبود. سیرجانی‌ها سه بازی گذشته خودشان را با برد پشت سر گذاشتند تا در یک قدمی صدر جدول قرار بگیرند اما احتمالاً صدرنشینی این تیم به بعد از تعطیلات موکول می‌شود به شرط اینکه فیفا دی نوار بردهای امیر قلعه نویی را قطع نکند.

استقلال تهران؛ ساپینتو مخالف با تعطیلات!

آبی پوشان پایتخت در سه بازی یک شکست و دو برد را به دست آوردند و پس از آن با دو تساوی پی در پی تا حدودی خودشان را از صدر جدول عقب انداختند که علاوه بر ساپینتو برخی از کارشناسان اعتقاد داشتند که کسب این نتایج به دلیل نا آشنا بودن سرمربی استقلال با لیگ برتر طبیعی است شاگردان ساپینتو در هفته ششم یک برد پرگل را به دست آوردند که در این بازی برطرف شدن نقاط ضعف این تیم کاملاً مشهود بود. سرمربی پرتغالی این تیم اعتقاد دارد فیفا دی برای تیم‌هایی مثل استقلال چندان مطلوب نیست هرچند که باید خودشان را با آن هماهنگ کنند.

زمانی برای احیا یا ترمز توقف؟

مس رفسنجان؛ ربیعی تا قبل تعطیلات به روند تساوی پایان داد

مس رفسنجان از جمله تیم‌هایی است که مهره‌های خلاق و نام‌آشنای زیادی را در اختیار دارد اما در پنج بازی ابتدایی خودش موفق به کسب پنج تساوی شد و نکته جالب توجه این است که در هر پنج بازی مطابق با آمار و ارقام شاگردان ربیعی تیم برتر میدان بوده‌اند. در هفته ششم رفسنجانی‌ها موفق به کسب پیروزی شدند تا قبل از رسیدن به فیفا دی نوار تساوی‌های پی در پی را قطع کرده باشند اما این احتمال وجود دارد که تعطیلات برای این تیم یک ترمز باشد.

سپاهان اصفهان؛ فرصتی برای جبران

زردپوشان اصفهانی در دو بازی ابتدایی خود موفق به کسب دو پیروزی شدند تا این گونه به نظر برسد که شاگردان مورایس تیم بدون رقیب لیگ برتر هستند اما برخلاف انتظار این تیم در چهار دیدار بعدی یک شکست و سه تساوی را کسب کرد تا از جانب هواداران انتقادات زیادی به بازیکنان و کادرفنی این تیم وارد شود. مورایس در آخرین نشست خبری خودش معتقد بود که در فیفا دی فرصت بر طرف کردن نقاط ضعف تیمش را دارد و به نظر می‌رسد تعطیلی ۲۰ روزه لیگ برتر برای طلایی‌پوشان یک فرجه باشد.

زمانی برای احیا یا ترمز توقف؟

ذوب آهن اصفهان؛ فکری به حال تساوی‌ها کنید

سبزپوشان اصفهان از شش دیدار گذشته خود تنها شش تساوی به دست آورده‌اند و این موضوع ثابت می‌کند اگر چه تیم تارتار در خط دفاعی موفق عمل کرده است اما در خط حمله ضعف‌های زیادی دارد که این تعطیلات می‌تواند فرصتی برای پر کردن این خلأ باشد. ناگفته نماند تیم ذوب آهن تیم‌های بزرگ و پرمهره‌ای همچون پرسپولیس و سپاهان را در فولادشهر متوقف کرد و از این نظر اتفاق مثبتی را برای خود رقم زده‌اند.

آلومینیوم اراک؛ رحمتی به فکر احیا

آلومینیوم اراک اگرچه کادر فنی جوانی را در اختیار دارد اما به لحاظ مهره پتانسیل حضور در جمع بالانشینان جدول را دارد. شاگردان مهدی‌رحمتی بر خلاف انتظار از شش بازی خودشان دو تساوی، سه شکست و تنها یک پیروزی را به دست آورده‌اند که سبب شده این تیم در جایگاه پانزدهم جدول قرار بگیرد. باید دید کادرفنی آلومینیوم از این تعطیلات در جهت بهبود عملکردشان استفاده خواهد کرد یا خیر.

زمانی برای احیا یا ترمز توقف؟

ملوان بندر انزلی؛ فرصتی برای رها کردن قعر جدول

مازیار زارع جدای از لغو دیدار با فولاد از پنج بازی‌خود به کسب دو تساوی و سه شکست رضایت داده است تا در قعر جدول رقابت‌های لیگ برتر قرار بگیرد. ملوانان مهره‌هایی در اختیار دارند که اگر چه آن‌ها را در کورس قهرمانی قرار نمی‌دهد اما جایگاه درخوری را برایشان فراهم می‌کند. روند امتیازگیری شاگردان زارع در پنج دیدار گذشته چندان مطلوب نبوده است و به نظر می‌رسد تفکرات کادرفنی و بازیکنان این تیم برای حضور بهتر در باید متناسب با لیگ برتر باشد نه لیگ آزادگان.

کد خبر 605303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.