هزینه ۵۹۰ میلیون تومانی برای ایمن‌سازی پارک کوهستانی صفه

مسئول پارک کوهستانی صفه شهر اصفهان با اشاره به هزینه ۵۹۰ میلیون تومانی برای ایمن‌سازی این پارک، گفت: اقداماتی که در سال‌های گذشته و امسال برای ایمن‌سازی محوطه‌ها و مسیرهای کوهنوردی صفه انجام شده است، حوادث ناگوار و تلفات جانی را در این محیط کاهش داده است.

علی جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در یک سال اخیر، مدیریت پارک کوهستانی صفه با همکاری منطقه پنج شهرداری اصفهان جهت ایمن‌سازی این پارک، اقداماتی را انجام داده است.

وی افزود: از جمله اقدامات انجام شده برای ایمن‌سازی پارک کوهستانی صفه می‌توان به ساخت و نصب تابلوهای هشداردهنده، اطلاع‌رسانی و راهنما برای گردشگران و کوهنوردان با هزینه‌ای بالغ بر ۱۷۵ میلیون تومان، نصب حفاظ‌های ایمنی و نرده‌گذاری محل‌های حادثه‌خیز و تمام مسیرهای عمومی کوه‌پیمایی با صرف ۱۵۵ میلیون تومان اعتبار، تأمین روشنایی مسیرهای عمومی پارک و محوطه‌ها، همچنین حذف فضاهای ناایمن و حادثه‌ساز با هزینه‌ای بالغ بر ۲۶۰ میلیون تومان اشاره کرد.

مسئول پارک کوهستانی صفه شهر اصفهان ادامه داد: جلسات متعددی در خصوص تثبیت و رفع خطر سنگ‌ها در بعضی از مسیرها همچون قبل از مسیر آبشار، برگزار شده است و همفکری لازم با مدیریت بحران استانداری و استفاده از ظرفیت هیئت‌های اندیشه‌ورز و اساتید دانشگاه در مدیریت بحران شهرداری انجام شده است که امیدواریم اهداف در نظر گرفته شده، عملیاتی شود.

وی خاطرنشان کرد: اقداماتی که در سال‌های گذشته و امسال برای ایمن‌سازی محوطه‌ها و مسیرهای کوهنوردی پارک کوهستانی صفه انجام شده است، حوادث ناگوار و تلفات جانی را در این محیط کاهش داده است.

جعفری ادامه داد: آشنا نبودن افراد به فنون کوهنوردی و نداشتن تجربه و تجهیزات لازم، صعود از مسیرهای صعب‌العبور، ناایمن و ناشناخته، صعود در زمان‌های نامناسب و رفتارهای پرخطر و ماجراجویانه باعث حوادث کوه می‌شود.

وی تاکید کرد: از شهروندان و کوهنوردانی که از مجموعه صفه استفاده می‌کنند، درخواست می‌کنیم در باشگاه‌های مجاز زیر نظر هیئت کوهنوردی ثبت‌نام کنند و آموزش‌های لازم را در این زمینه فراگیرند تا شاهد حوادث کوهنوردی نباشیم.

کد خبر 605301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.