رویکرد بوستون برای ترویج دوچرخه‌سواری تنها با سه دقیقه پیاده‌روی

رئیس اداره حمل‌ونقل بوستون، مرکز و بزرگترین شهر ایالت ماساچوست آمریکا، از توسعه شبکه‌ای از مسیرهای دوچرخه‌سواری در سراسر شهر خبر داده است تا از این طریق، امکان دستیابی به این مسیرها را در فاصله‌های نزدیک به محل سکونت شهروندان تا سال ۲۰۲۵ برای دست کم ۵۰ درصد از آن‌ها فراهم بیاورد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، پس از انتشار ویروس کرونا، اغلب مردم سراسر دنیا با هدف رعایت فاصله اجتماعی جهت به حداقل رساندن احتمال ابتلا به بیماری کووید -۱۹، به تردد سبز نظیر پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری روی آوردند. به‌ویژه دوچرخه‌سواری به طور گسترده میان شهرنشینان ترویج یافت و همین امر، مدیران را به احداث مسیرهای اختصاصی برای کاربران این وسیله‌های نقلیه پاک سوق داد. در مدت زمانی بسیار کوتاه، طراحی‌های شهری در بخش حمل‌ونقل، تحولات زیادی را تجربه کرد و تردد سبز در اولویت عبور و مرور از طریق خودروهای موتوری قرار گرفت.

مدیران بوستون نیز اقدامات بسیاری برای ترویج دوچرخه‌سواری در شهر پیاده کردند و به توسعه زیرساخت‌های جدید پرداختند. تبعات مثبت دوچرخه‌سواری بر شهر و سلامت شهروندان، مدیران را به اعمال اقدامات بیشتری سوق داد و دوچرخه‌سواری را به روندی دائمی و ثابت در رفت‌وآمد شهری تبدیل کرد. به‌تازگی، مدیران بوستون از توسعه یک شبکه بسیار گسترده از مسیرهای دوچرخه‌سواری در سراسر شهر خبر داده و مدعی شده‌اند امکان دسترسی به این مسیرها را از طریق پیاده‌روی فراهم خواهند آورد.

رویکرد بوستون برای ترویج دوچرخه‌سواری تنها با سه دقیقه پیاده‌روی

طول مسیرهای جدید این شبکه در مجموع به ۱۵ کیلومتر می‌رسد و دسترسی به آن‌ها از هر نقطه شهر تنها با سه دقیقه پیاده‌روی امکان‌پذیر خواهد شد. مدیران بوستون امیدوار هستند که تکمیل پروژه احداث شبکه مسیرهای جدید تا سال ۲۰۲۵، دست‌کم ۵۰ درصد از ساکنان شهر را به عبور و مرور از طریق دوچرخه سوق دهد. البته اقدامات برنامه‌ریزان بزرگ‌ترین شهر ایالت ماساچوست تنها به گسترش مسیرهای دوچرخه‌سواری محدود نمی‌شود، بلکه این افراد در نظر دارند به افزایش ۴۰ درصدی دوچرخه‌های اشتراکی تا سه سال آینده در سراسر شهر بپردازند تا قابلیت دسترسی افرادی را که به دلایل مختلف قادر به خرید دوچرخه نیستند، به این وسیله‌های نقلیه پاک افزایش دهند.

اشتراک دوچرخه‌های الکتریکی به طور ویژه در رأس اهداف برنامه‌ریزان بوستون خواهد بود که امکان حمل‌ونقل پاک و مقرون‌به‌صرفه را برای تمام ساکنان شهر فراهم می‌آورد، ضمن این‌که در کاهش اثرات جزایر گرمایی و آلودگی هوا نقش مهمی ایفا خواهد کرد و افزایش امنیت و به حداقل رساندن استفاده از خودروهای موتوری را در پی خواهد داشت.

رویکرد بوستون برای ترویج دوچرخه‌سواری تنها با سه دقیقه پیاده‌روی

تأمین امنیت در رأس اهداف مدیران بوستون برای گسترش مسیرهای دوچرخه‌سواری

گزارش‌ها حاکی است که در سال ۲۰۱۹ و در پی افزایش گرایش مردم به اتخاذ تردد سبز جهت رعایت فاصله اجتماعی طی کرونا، تعداد ۷۰۰ شهروند اهل بوستون حین پیاده‌روی آسیب‌های جسمی بسیار جدی را تجربه کردند و ۳۶۵ نفر نیز هنگام دوچرخه‌سواری متحمل حوادث خیابانی شدند. این رویدادهای تلخ، مدیران را به تأمل برای یافتن تدابیری جهت افزایش امنیت معابر شهری سوق داد که در نتیجه آن، محدودیت سرعت ۳۰ کیلومتر بر ساعت در بسیاری از معابر شهری اعمال شد و همین امر، نرخ وقوع حوادث خیابانی را به طور قابل‌توجهی کاهش داد. از سوی دیگر، پیاده‌راه‌ها و مسیرهای دوچرخه‌سواری بسیاری به‌ویژه در نزدیکی کتابخانه‌ها، مدارس و فضاهای سبز احداث شد و نرخ تصادفات را به حداقل رساند.

مدیران بوستون مدعی شده‌اند که در آینده نزدیک اقدامات بیشتری را برای افزایش امنیت معابر شهری اعمال خواهند کرد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به صرف بودجه ۱.۵ میلیون دلاری جهت خرید دوچرخه‌های الکتریکی برای افراد پیر یا کسانی که از اختلالات حرکتی رنج می‌برند، اشاره کرد. اقدامات ترویج دوچرخه‌سواری در بوستون شامل حال تمام ساکنان، از کودکان گرفته تا سالمندان و افراد دارای ناتوانی جسمی خواهد بود و در نتیجه آن، امنیت تردد از طریق دوچرخه‌سواری تا سه سال آینده به طور کامل تضمین خواهد شد.

رویکرد بوستون برای ترویج دوچرخه‌سواری تنها با سه دقیقه پیاده‌روی

لزوم حمایت عمومی برای تحقق اهداف مدیران بوستون در راستای ترویج تردد سبز

در حال حاضر، مسیرهای دوچرخه‌سواری بوستون، ۹۵ کیلومتر از خیابان‌های عمومی و ۲۸ کیلومتر مسیرهای اختصاصی را از آن خود کرده است. گزارش‌ها حاکی است که در ساعات اوج تردد شهری، بین ۱۰ تا ۲۵ درصد ترافیک بوستون را دوچرخه‌سواران از آن خود می‌کنند و این در حالی است که ساکنان شهر مدعی هستند در صورت دسترسی به مسیرهای اختصاصی دوچرخه‌سواری، بیشتر به اتخاذ تردد از طریق آن روی خواهند آورد. در واقع، نتیجه نظرسنجی‌های متعدد توسط محققان حاکی از این است که بیش از ۵۰ درصد مردم بوستون مایل به عبور و مرور از طریق دوچرخه هستند اما ترس از تجربه سوانح خیابانی مانع از اتخاذ تردد سبز توسط آن‌ها می‌شود. به همین دلیل، مدیران شهر تصمیم گرفته‌اند مسیرهایی اختصاصی برای دوچرخه‌سواری در سراسر شهر توسعه دهند تا دست کم ۵۰ درصد از مردم را به عبور و مرور ایمن از طریق آن‌ها سوق دهند.

کد خبر 605267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.