تلاش شورای شهر هاکسبری برای کربن‌ صفر شدن خالص

تشکیل نخستین هیئت‌ مدیره شرکت توسعه اقتصادی شهر، پیکربندی مجدد پارک مرکزی ناکسویل توسط شورای شهر، حذف بدهی‌های پزشکی شهروندان تولدو توسط شورای شهر، ایجاد مسکن‌های اجتماعی توسط شورای شهر گلاسکو و شکاف عظیم بودجه در شورای شهر لانکاشر عناوین مهم بسته خبری این هفته پارلمان شهری جهان است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شورای شهر هاکسبری در راستای دستیابی به هدف کربن صفر شدن خالص تا سال ۲۰۳۰ با LGI، یکی از شرکت‌های کاهش کربن پیشرو در استرالیا قرارداد منعقد کرد. فن‌آوری‌های پیشرفته این شرکت بیوگاز را از محل دفن زباله بازیابی می‌کند، انتشار متان را کاهش می‌دهد، مزایای زیست‌محیطی قابل‌توجهی ارائه می‌کند و به شوراهای پیشرو اجازه می‌دهد تا به اهداف بلندمدت خود در زمینه کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای دست یابند.

شورای شهر اعلام کرد که انعقاد قرارداد جدید با LGI این نهاد را چندین قدم به هدف بلندپروازانه صفر انتشار شدن خالص تا سال ۲۰۳۰ نزدیک‌تر کرده است زیرا از سال ۲۰۱۵ که LGI با شورای شهر هاکسبری در زمینه طراحی، نصب، توسعه و بهره‌برداری از سیستم مدیریت و جمع‌آوری بیوگاز در تأسیسات مدیریت زباله هاکسبری همکاری می‌کند، شهر شاهد کاهش ۹۴ هزار و ۷۰ تن CO۲e یا معادل دی‌اکسیدکربن بوده است. این عدد معادل کاشت ۱.۶ میلیون نهال برای یک دهه آینده است.

دالاس؛ تشکیل نخستین هیئت‌مدیره شرکت توسعه اقتصادی شهر

شورای شهر دالاس، به اتفاق کل آرا، تشکیل نخستین هیئت‌مدیره شرکت توسعه اقتصادی شهر را برای پروژه جدیدی که شهردار شهر آن را بخشی از فلسفه اقتصادی جدید شهر معرفی کرد، به تصویب رساند.

شرکت‌های توسعه اقتصادی این امکان را برای شهرها فراهم می‌آورد که با استفاده از درآمد مالیات فروش، نیازهای مالی شرکت‌های تجاری جدید و توسعه‌یافته را تأمین کنند که شامل تأمین مالی پروژه‌های توسعه صنعتی، حمل‌ونقل عمومی، کلاس‌های آموزشی مشاغل و ارائه کمک‌های بلاعوض و مشوق به کسب‌وکارهای محلی برای گسترش می‌شود.

شورای شهر تصریح کرد که تنها بعد مدنظر شرکت‌های توسعه اقتصادی، پرداخت وجوه مالی به کسب‌وکارها نیست و این شرکت‌ها تأمین مالی هر کسب‌وکاری را تقبل نمی‌کنند، بلکه باید یک توافق‌نامه عملکردی منعقد شود که مطابق با آن، واجد شرایط بودن برای دریافت پول توسط هر کسب‌وکار نیازمند داشتن معیارهای خاصی همچون سرمایه‌گذاری مقدار مشخصی وجه یا ایجاد تعداد مشخصی شغل باشد.

شورای شهر دالاس اعلام کرد که هیئت مدیره شرکت‌های توسعه اقتصادی شهر متشکل از ۱۵ عضو بدون حقوق شامل هشت مرد و هفت زن است که همگی مدیران شرکت‌های بزرگ سراسر شهر، شورای املاک و مستغلات و انجمن سمفونی دالاس هستند.

ناکسویل؛ پیکربندی مجدد پارک مرکزی توسط شورای شهر

شورای شهر ناکسویل برنامه بازسازی پارک موسیقی مرکز شهر را دوباره پیکربندی می‌کند تا از قطع درختان بالغ آن به‌منظور نصب مجسمه هنری پیشگیری کند.

با افزایش نگرانی‌های شهروندان از تأثیرات نصب این مجسمه عظیم هنری بر درختان بالغ پارک، شهردار ناکسویل از بازبینی برنامه و ارائه طرحی نو برای نجات همه درختان به جز یکی، در کنار بهره‌مندی از هنر در این پارک خبر داد و اعلام کرد طرح جدید شامل اضافه شدن ۱۴ درخت جدید در منطقه و حذف تعدادی از فضاهای مشخص‌شده برای پیاده‌روی در طرح قبلی خواهد بود تا فضای بیشتری برای درختان باز شود. طرح اولیه بر آن بود که پنج درخت بالغ را به‌منظور ایجاد فضای کافی برای نصب اثر هنری قطع کند.

اعضای شورای شهر ناکسویل پیش از اعلام برنامه‌های به‌روز شده شورا توسط شهردار، با مد نظر قرار دادن برنامه پیکربندی مجدد پارک، قطعنامه‌ای ارائه کردند که بر اساس آن نصب مجسمه به مدت شش ماه به تعویق خواهد افتاد تا بهترین راه برای حفظ درختان بلوط و بید در این پارک کوچک پیدا شود. قطعنامه ارائه‌شده شامل تعهدات شورای شهر برای کاهش تغییرات آب‌وهوایی، کاهش پوشش تاج درختان در مرکز شهر و اثرات منفی جزایر گرمایی شهر نیز می‌شود.

تولدو؛ حذف بدهی‌های پزشکی شهروندان توسط شورای شهر

شورای شهر تولدو از مصوبه‌ای خبر داد که می‌تواند تا ۲۰۰ میلیون دلار از بدهی پزشکی ساکنان شهر بکاهد. در صورت تصویب، این اقدام به حدود ۲۵ هزار شهروند تولدو کمک می‌کند.

بدهی پزشکی عبارت است از مبلغ بدهی برای هر خدمت یا محصول پزشکی به یک ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی یا نماینده شخص ثالث مانند آژانس‌های جمع‌آوری کالا که می‌تواند اثرات طولانی‌مدت عمیقی بر خانواده‌ها، حتی آن‌هایی که دارای پوشش بیمه خصوصی و درآمد متوسط هستند، داشته باشد. مشکلات اقتصادی مرتبط با بدهی‌های پزشکی شامل سلب مالکیت خانه‌، ورشکستگی شخصی و لکه‌دار شدن اعتبار است و عواقب مرتبط با سلامت آن شامل به تأخیر انداختن درمان و خودداری از رسیدگی به ضروریات سلامتی و پزشکی به‌دلیل هزینه‌ها می‌شود.

شورای شهر معتقد است که هیچ راهی بهتر از حذف بدهی‌های پزشکی مردم نمی‌تواند باعث بهبود اقتصادی آن‌ها شود و خاطرنشان کرد: این امر می‌تواند زندگی بسیاری از مردم تولدو را تغییر دهد چراکه به‌معنای آوردن غذا بر سر سفره مردم، بهبود امتیازات اعتباری و فقدان ترس از مراجعه به پزشک در صورت بیماری است.

بودجه مصوبه مذکور به جای مالیات از محل «قانون طرح نجات آمریکا (ARPA)» تأمین می‌شود و تحقق آن مستلزم همکاری میان شورای شهر و گروه غیرانتفاعی «آر آی پی مدیکال دبت (RIP Medical Debt)»، متولی خرید و حذف بدهی‌های پزشکی است.

گلاسکو؛ ایجاد مسکن‌های اجتماعی توسط شورای شهر

شورای شهر گلاسکو در حال برنامه‌ریزی برای خرید اجباری (CPO) املاک بلااستفاده جنوب شهر است که آخرین موارد از مجموعه CPOهایی هستند که برای تبدیل خانه‌های نامناسب به مسکن اجتماعی دنبال شده است. چهار خانه خالی در این منطقه در کنار یک خانه پنج آپارتمانی در «پنیله» که محل تجمع رفتارهای ضد اجتماعی شده بود، برای تبدیل شدن به مسکن اجتماعی، در لیست خرید اجباری شورای شهر گلاسکو قرار دارد.

شورای شهر همچنین آپارتمان‌هایی را در خیابان‌های «ملویل»، «آلیسون» و «وست مورلند» مورد هدف قرار داده است تا پس از خریداری در اختیار انجمن‌های مسکن شهر قرار گیرد.

شورای شهر اعلام کرد که فرصت برای فروش داوطلبانه در اختیار مالکان قرار می‌گیرد و آن‌ها حق دارند به‌دلیل از دست دادن ملک خود به‌دنبال جبران خسارت باشند و خاطرنشان کرد که بودجه لازم برای خرید این املاک از محل برنامه تأمین مسکن مقرون‌به‌صرفه صندوق دولتی اسکاتلند حاصل می‌شود که شرط پرداخت آن تأیید شدن املاک برای خریدهای اجباری توسط وزرای اسکاتلند است.

لانکاشر؛ شکاف عظیم بودجه در شورای شهر

شورای شهر لانکاشر برای جبران کسری بودجه قابل‌توجه خود برای سال آینده نیازمند داشتن پس‌اندازی چشمگیر است. این شهر در ژوئن برای پایان سال ۲۰۲۴-۲۰۲۳ خود کسری بودجه ۳۰.۵ میلیون پوندی پیش‌بینی کرده بود اما برآورد جدید این رقم را ۸۷ میلیون پوند نشان می‌دهد.

شورای شهر این شکاف رو به رشد را ناشی از عواملی هم‌چون ترکیبی چالش برانگیز از همه مقامات محلی، تورم رو به رشد، دستمزدهای بالاتر از حد انتظار، افزایش کارکنان دولت محلی و افزایش تقاضا برای خدمات بزرگسالان و کودکان می‌داند که خارج از کنترل شورا است.

شورای شهر لانکاشر در حال بررسی راه‌هایی است که بتواند در کنار کاهش هزینه‌ها، درآمد خود را نیز افزایش دهد که تا این لحظه پیشنهاد پس‌انداز به‌عنوان اقدامی برای معرفی هزینه‌های خدمات پشتیبانی مراقبت از راه دور برای سالمندان مورد موافقت قرار گرفته است.

کد خبر 605258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.