از قتل مسلحانه ۵ مرد به دست ۲ برادر تا رفیق‌کشی هولناک بر سر فروش خودرو

قتل مسلحانه ۵ مرد به دست ۲ برادر، قتل فجیع پدر به دست پسر، جاسازی ۱۱ کیلو تریاک در خانه، کشف محموله سنگین اسلحه در غرب، رفیق‌کشی هولناک بر سر فروش خودرو را در بسته خبری حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ساعت یک بامداد ۱۰ شهریور سال گذشته، به دنبال گزارش قتل دو مرد جوان در یک خودروی برلیانس بازپرس شعبه یکم دادسرای امور جنایی تهران و کارآگاهان اداره ۱۰ راهی محل شدند. بررسی‌های اولیه حکایت از آن داشت که دو مرد جوان به نام‌های کیوان و حمید سوار بر خودروی برلیانس در کنار خیابانی توقف کرده بودند و دو مرد سوار بر یک موتورسیکلت خودرو را به رگبار بستند.

در ادامه بررسی‌ها مشخص شد ۴۰ روز قبل از این جنایت برادر کیوان (یکی از مقتولان) به نام کوروش در یکی از شهرستان‌های جنوبی کشور به قتل رسیده بود و کیوان و حمید برای انتقام از قاتل که به تهران فرار کرده بود راهی پایتخت شده بودند اما از سوی مردان موتورسوار هر دو به قتل رسیدند.

تحقیقات نشان می‌داد کوروش برای پادرمیانی و حل اختلاف بین زوج جوانی که از بستگان‌شان بوده وارد زندگی آنها شده بود اما شوهر این زن با وی درگیر شده و او را به قتل رسانده بود. بررسی‌های کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی، برای شناسایی و دستگیری عاملان قتل کیوان و حمید در تهران ادامه داشت تا اینکه مشخص شد یکی از مردان موتورسوار همان شخصی است که کوروش را نیز به قتل رسانده بود و در واقع قاتل هر سه قربانی یک نفر بوده است.

در حالی که تحقیقات برای دستگیری متهم و نفر دوم که برادرش بود ادامه داشت دو برادر ۲۶ اسفند سال گذشته به شهرستان محل زندگی خود برگشته بودند تا با پدر کیوان و کوروش دو مقتول این پرونده صحبت و او را وادار به رضایت کنند اما زمانی که با مخالفت پدر دو مقتول مواجه شدند، در اقدامی هولناک دست به اسلحه شده و این بار با اسلحه کلاشنیکف پدر آنها را نیز به قتل رساندند.

همچنین مشخص شد مردان خشن هنگام فرار از صحنه قتل پیرمرد، در جاده با مرد موتورسواری برخورد کرده و باعث مرگ مرد موتورسوار شده‌اند. بدین ترتیب تعداد قربانیان جنایات دو برادر به پنج نفر رسید. تلاش شبانه روزی کارآگاهان جنایی پایتخت برای دستگیری متهمان ادامه داشت تا اینکه در نهایت یکی از متهمان در مشهد شناسایی شد و کارآگاهان جنایی پس از هماهنگی‌های قضائی با بازپرس محمد حسین زارعی، راهی مشهد شده و نخستین متهم این پرونده را بازداشت کردند.

متهم ابتدا مدعی بود از مخفیگاه برادرش بی اطلاع است اما در نهایت، مخفیگاه برادرش را در ورامین لو داد. با اعتراف متهم جوان، تیم جنایی راهی محل شده و متهم اصلی قتل‌ها را بازداشت کردند. دو متهم منکر جنایت شدند و این در حالی است که مدارک و شواهد پلیسی حکایت از آن دارد که دو برادر در این جنایات نقش دارند. به دستور بازپرس جنایی متهمان در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار داده شده و تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.

قتل فجیع پدر به دست پسر

این حادثه دلخراش ظهر روز گذشته هنگامی فاش شد که جوانی با ورود به منزل پدرش در شهرک طرق مشهد با صحنه وحشتناکی روبه‌رو شد. پدر ۸۵ ساله این جوان در حالی با ضربات متعدد و مهلک به ناحیه سر، جان خود را از دست داده بود و بررسی‌ها نشان داد برادر معتادش تحت تأثیر توهم ناشی از مصرف شیشه، دست به چنین جنایت هولناکی زده است. چند دقیقه بعد با حضور قاضی ویژه قتل عمد در صحنه حادثه، تحقیقات قضائی آغاز و پسر ۳۳ ساله مقتول بازداشت شد.

واکاوی‌های میدانی مشخص کرد که «هادی – م» (متهم به قتل) هنوز تحت تأثیر توهمات شیشه‌ای قرار دارد و همه بدن خود را نیز خراشیده بود. او در پاسخ به سوال قاضی شعبه ۲۰۸ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد که پرسید: چرا پدرت را کشتی؟ گفت یکی از موکلانم به من گفت که پدرت مرا کافر کرده است. من هم با اشاره او به پدرم حمله کردم و سر او را زیر ضربات مشت و لگد گرفتم و با زانویم نیز به سرش کوبیدم تا جان داد. او همچنین درباره خراشیدگی‌های وحشتناک اندام خودش نیز گفت: برخی از موکلان کافر به من حمله کردند و مرا به این روز انداختند.

این جوان شیشه‌ای در پاسخ به سوال دیگر قاضی که چه ساعتی پدرت را کشتی؟ ادامه داد: بگذارید چشم‌هایم را ببندم تا از موکلانم بپرسم. او بعد از چند ثانیه پلک‌هایش را گشود و گفت: موکلانم می‌گویند ساعت ۸:۳۰ صبح بود.

با توجه به زخم‌های شدید روی بدن متهم که بر اثر خارش‌های شدید ناشی از توهم ایجاد شده بود، وی با دستور قضائی روانه مرکز درمانی شد و گروه ویژه‌ای از کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی به سرپرستی سرهنگ ولی نجفی مأموریت یافتند این ماجرای تلخ را مورد کنکاش‌های جنایی قرار دهند. تحقیقات کارآگاهان نشان داد جوان مذکور چند روز قبل نیز تحت تأثیر همین توهمات، برادرش را با ضربه چاقو مجروح کرده است و بررسی‌های بیشتر در این باره توسط کارآگاهان پلیس جنایی ادامه دارد.

جاسازی ۱۱ کیلو تریاک در خانه

سرهنگ ضرغام آذین رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فاتب اظهار کرد: روز گذشته مأموران اداره عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران با انجام اقدامات اطلاعاتی، موفق به شناسایی منزل یک قاچاقچی و توزیع کننده موادمخدر در شرق تهران شدند.

وی ادامه داد: مأموران در بازرسی از منزل این قاچاقچی ۱۱ کیلو تریاک که به طرز ماهرانه‌ای در مخفیگاه متهم جاسازی شده بود به همراه آلات و ادوات بسته‌بندی مواد افیونی کشف کردند. یک نفر در این رابطه دستگیر و پس از تشکیل پرونده، تحویل مراجع قضائی شد.

کشف محموله سنگین اسلحه در غرب

سردار احمدعلی گودرزی فرمانده مرزبانی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: مرزبانان هنگ مرزی پاوه در راستای طرح عملیاتی مبارزه با قاچاق سلاح و مهمات، با اشراف و تسلط اطلاعاتی از قصد قاچاقچیان مبنی بر ورود محموله سنگین سلاح به داخل کشور مطلع شدند.

وی افزود: مرزبانان با استقرار در نوار مرزی و استفاده از تجهیزات هوشمند، قاچاقچیان را قبل از ورود به حریم مرزی کشور مشاهده و توانستند در درگیری مسلحانه آن‌ها را زمین‌گیر و محموله سنگین سلاح را کشف کنند.

فرمانده مرزبانی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه از قاچاقچیان ۱۷ قبضه سلاح کلت و ۳۴ تیغه خشاب مربوطه کشف شده است، تصریح کرد: در این عملیات، قاچاقچیان تاب مقاومت در برابر تاکتیک‌های رزمی و آتش مرزبانان را نداشته و با توجه به شرایط جغرافیایی منطقه به سمت خاک کشور مقابل متواری شدند و تلاش مأموران برای شناسایی و دستگیری آن‌ها ادامه دارد.

وی ضمن قدردانی از تلاش‌های شبانه روزی مرزبانان در حراست از مرزهای ایران اسلامی، خاطرنشان کرد: امروز مرزبانان بیش از گذشته برای حفظ و حراست از مرزهای جمهوری اسلامی ایران تلاش خواهند کرد و با هرگونه اعمال سودجویانه و خرابکارانه در نوار مرزی قاطعانه برخورد خواهند کرد.

رفیق کشی هولناک بر سر فروش خودرو

رسیدگی به این پرونده از اوایل سال گذشته با گزارش یک درگیری خونین در محله عبدل آباد آغاز شد. پس از حضور مأموران و بررسی‌های اولیه مشخص شد که درگیری بر سر اختلاف مالی بوده و دو مرد جوان با ضربات چاقو مجروح و به بیمارستان منتقل شده‌اند.

در حالی که یکی از مجروحان به نام میثم وضعیت جسمی بهتری داشت باخبر شد که دوستش به نام مهدی بر اثر شدت جراحات وارده جان باخته است؛ بنابراین از ترس گرفتار شدن و دستگیری به اتهام قتل مخفیانه فرار کرد و سپس به ترکیه گریخت. درحالی که خانواده مقتول خواهان دستگیری و مجازات متهم بودند و ردیابی‌ها برای دستگیری میثم ادامه داشت، چند ماه بعد مأموران پلیس دریافتند میثم به ایران بازگشته و بدین ترتیب وی بازداشت شد.

متهم در بازجویی‌های اولیه به درگیری با مهدی اعتراف کرد و گفت: چند ماه پیش از درگیری من و برادرم با یکی از دوستان‌مان به نام ماهان بر سر خرید یک خودرو اختلاف مالی در حدود ۲۰ میلیون تومان پیدا کردیم از این رو برای حل این مسأله مقابل خانه‌اش رفتیم و در حال بحث و جدل بودیم که به یک‌باره مهدی برادر ماهان با یک چاقو به سمت ما حمله کرد و چند ضربه به ما زد.

من از چند ناحیه مجروح شدم و دست و پاهایم به شدت آسیب دید. در حالی که خون زیادی از بدنم می‌رفت، چاقویی را از جیبم بیرون آوردم و برای دفاع از خودم دو ضربه به او زدم و پس از آن خودم هم بیهوش روی زمین افتادم و اورژانس من و مهدی را به بیمارستان منتقل کرد و یک روز بعد متوجه شدم مهدی فوت کرده و من هم از ترس دستگیری به ترکیه فرار کردم.

با اعتراف صریح متهم و تکمیل تحقیقات، پرونده برای رسیدگی به شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد. در ابتدای جلسه اولیای دم درخواست اشد مجازات کردند. پس از آن متهم برای دفاع از خودش به جایگاه رفت و ضمن رد اتهامش گفت: من اتهام قتل عمد را قبول ندارم. مستندات پزشکی من موجود است. من شروع کننده این درگیری نبودم و حمله نکردم. برای دفاع از خودم و چون حس کردم مهدی می‌خواهد مرا بکشد از توی جیبم به سختی چاقویم را بیرون آوردم و به او ضربه زدم. باور کنید آنقدر حالم بد بود که فقط می‌خواستم درگیری تمام شود اصلاً فکر نمی‌کردم زنده بمانم. مطمئن هستم که اگر من نمی‌زدم، او من را می‌کشت.

پس از اظهارات متهم و وکیل او قضات برای تصمیم‌گیری وارد شور شدند و به تشخیص قضات مبنی بر دفاع مشروع، وی را به ۱۰ سال حبس و پرداخت دیه محکوم کردند.

کد خبر 605257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.