مالمو در مسیر تحقق اهداف بلندپروازانه اقلیمی

مالمو، سومین شهر بزرگ سوئد به تازگی توانسته است دستاوردهای زیادی کسب کند و از یک شهر صنعتی، به مرکزی بسیار مهم برای ترویج علم و فرهنگ تبدیل شود. مدیران در حال پیاده‌سازی اقداماتی برای تحقق اهداف بلندپروازانه اقلیمی در شهر هستند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مالمو طی یک دهه گذشته از نظر طراحی شهری تحولات زیادی را تجربه کرده است و از این طریق، نه‌تنها هویت شهر را در سراسر جهان بهبود بخشیده، بلکه به ارتقای کیفیت زندگی ساکنان نیز کمک زیادی کرده است. احداث پل دوطرفه ریلی و جاده‌ای اورسوند، که کپنهاگ را به مالمو و مسیرهای راه‌آهن اروپایی متصل می‌کند، یک دستاورد بسیار مهم برای شهر به‌شمار می‌رود. علاوه بر این، اصول پایداری و تنوع به طور کامل در برج پیچنده که نماد شفافیت در جهان به حساب می‌آید، پیاده شده و همین ویژگی‌ها سومین شهر بزرگ سوئد را به یکی از نقاط پیشرو اروپا و جهان تبدیل کرده است.

مدیران مالمو به‌تازگی قراردادی را با دولت امضا کرده و مدعی شده‌اند که از طریق اعمال اقدامات مختلف، تا سال ۲۰۳۰ انتشار کربن را به میزان ۷۰ درصد کاهش خواهند داد. تحقق این تعهد در پی پیوستن مالمو به ۱۰۰ شهر بدون کربن اتحادیه اروپا تا پایان دهه جاری از اهمیت بیشتری برخوردار شده است.

برنامه مالمو برای تحقق هدف کربن صفر

مدیران مالمو به خوبی از این حقیقت آگاه هستند که تحقق هدف صفر انتشار کربن به‌سادگی دست‌یافتنی نیست و تلاش زیادی را می‌طلبد. اقداماتی که از سال ۱۹۹۰ تا ۲۰۲۰ در این زمینه اعمال شد، کاهش ۴۰ درصدی انتشار کربن را در پی داشت، به همین دلیل برنامه‌ریزان باید تلاش خود را چند برابر کنند تا طی کمتر از هشت سال، انتشار این گاز را تا ۳۰ درصد کاهش دهند و در نهایت در سال ۲۰۳۰ به هدف کاهش ۷۰ درصدی مورد نظر دست بیابند. در این راستا، مدیران شهر برنامه‌هایی بسیار فشرده در پیش گرفته‌اند و در نظر دارند با صرف بودجه بیشتر، پروژه‌های کارآمدتری پیاده کنند تا طی مدت این هشت سال، دستاوردی به اندازه حدود ۳۰ سال گذشته را به ارمغان بیاورند.

مالمو در مسیر تحقق اهداف بلندپروازانه اقلیمی

کد خبر 605248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.