ساخت ۱۰ مدرسه خیرساز در ناحیه ۶ استان اصفهان

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان اصفهان گفت: به همت خیران در ناحیه شش ۱۰ پروژه درحال اجرا است که شامل ۶۹ کلاس درس می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجید نسیمی امروز _چهارشنبه بیست‌وسوم شهریورماه _ در مراسم افتتاحیه مدرسه ویژه ناشنوایان حاج نصرالله علینقیان هم‌زمان با مراسم افتتاح متمرکز پروژه‌های آموزشی، ورزشی و پرورشی کشور با ۹ هزار کلاس درس، اظهار کرد: به همت خیران و لطف خدا در ناحیه شش ۱۰ پروژه در حال اجرا است که شامل ۶۹ کلاس درس می‌شود.

وی افزود: چهار پروژه کلنگ‌زنی نیز در دست اجرا است که دو مورد از این پروژه‌ها در قهجاورستان و دو مورد در کوهان بوده و یکی از پروژه‌های مذکور در قهجاورستان، هنرستان است.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان اصفهان تصریح کرد: بخشی از دانش‌آموزان شرایط و نیازهای خاص دارند و علی‌رغم اینکه سعی می‌شود، این دانش‌آموزان از سایرین جدا نشوند، امکان تحصیل با دانش‌آموزان عادی برای برخی فراهم نیست و به همین دلیل نیاز به مدارس خاصی داریم.

وی اضافه کرد: پروژه‌ای که امروز بهره‌برداری می‌شود، پروژه شش کلاسه و خاص دانش‌آموزان کم‌شنوا و ناشنوا است که طراحی ویژه‌ای دارد. با مطالعات انجام شده، اجزای انتخاب شده برای این مدرسه شرایط خاص خود را دارد و با همت خیر علینقیان انجام شده است.

امضای تفاهم‌نامه ۱۵۰ کلاس درس طی ماه گذشته

مجتبی ملااحمدی، رئیس مجمع خیران مدرسه ساز اصفهان نیز در این مراسم، اظهار کرد: در مجمع خیران مدرسه‌ساز استان اصفهان، ۱۵۰۰ خیر مدرسه‌ساز حضور دارند و ۸۵۰۰ کلاس درس در طول ۲۲ سال تقدیم آموزش و پرورش استان شده است.

وی افزود: در شرایط اقتصادی و بسیار سخت حاکم بر کشور، در ماه گذشته رکورد بی‌سابقه‌ای مبنی بر امضای تفاهم‌نامه ۱۵۰ کلاس درس به همت خیران ثبت شده است.

رئیس مجمع خیران مدرسه‌ساز اصفهان تصریح کرد: مجمع خیران مدرسه‌ساز، شریک ۵۰ درصدی آموزش و پرورش است و در حوزه مدارس استثنایی و مدارس خاص سهم ۷۰ درصدی دارد. در حال حاضر در کشور حدود ۱۲۰ پروژه در حوزه مدارس استثنایی در دست اقدام است.

وی با بیان اینکه ناحیه شش استان اصفهان بسیار محروم است و ۴۴ مدرسه تخریبی و دارای مشکل در این ناحیه وجود دارد، اضافه کرد: ساخت مدرسه بسیار خوب است، اما ساخت مدرسه برای دانش‌آموزان دارای نیازهای خاص، یک ضرورت است.

کد خبر 605227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.