آغاز فرآیند ثبت ملی درختان سطح شهر خرم‌آباد

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری خرم‌آباد گفت: فرآیند ملی ثبت درختان سطح شهر در حال انجام است.

احمد بیرانوند در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با توجه به فرآیند ثبت ملی درختان سطح شهر، هرگونه آسیب به درختان پیگرد قانونی دارد؛ از همشهریان خرم‌آبادی تقاضا داریم مثل همیشه شهرداری خرم‌آباد را در این زمینه یاری دهند.

وی با بیان اینکه آسیب رساندن به درختان شهر پیگرد قانونی دارد، افزود: با توجه به لایحه تجمیع عوارض، برای هر سانتی‌متر درخت یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان جریمه در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری خرم‌آباد خاطرنشان کرد: فرآیند مخربی در خرم‌آباد باب شده است، بر این اساس هر فردی که می‌خواهد ساختمان بسازد در نخستین گام اقدام به خشک کردن درختانی می‌کند که در ورودی پارکینگ ساختمان قرار دارد، اما با توجه به عوامل بازدارنده که سازمان سیما و منظر در نظر گرفته است، هر فردی به هر دلیلی اقدام به قطع درخت کند به مراجع قضائی معرفی خواهد شد و سازمان اقدام به کاشت درخت در همان نقطه می‌کند.

بیرانوند تصریح کرد: در فرآیند ثبت ملی درختان شهر، قدمت درختان بسیار مهم است و ازآنجاکه خرم‌آباد معروف به شهر چنارها است، فرآیند اجرای طرح از درختان چنار هسته مرکزی شهر که کل هسته شهر را در بر می‌گیرد آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه درختان ریه‌های تنفسی شهر هستند و همه وظیفه داریم از درختان محافظت کنیم، گفت: با توجه به روند خشکسالی که در سال‌های آینده زندگی را دشوارتر می‌کند، از همشهریان درخواست داریم هر کجا مشاهده کردند درختی در معرض خطر است، به ما اعلام کنند تا سریعاً رسیدگی شود.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری خرم‌آباد افزود: هر کسی بخواهد در سطح شهر اقدام به درختکاری کند، نهال رایگان در اختیار وی قرار می‌گیرد و نگه‌داری از آن برعهده شهروندان خواهد بود.

کد خبر 605224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.