ساماندهی سرویس مدارس بیرجند در آستانه مهرماه

سرپرست سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری ببرجند گفت: براساس آئین‌نامه و دستورالعمل اجرایی حمل‌ونقل دانش‌آموزی، وظیفه این سازمان معرفی شرکت‌های حمل‌ونقل درون شهری به آموزش و پرورش و صدور مجوز برای رانندگان معرفی شده از سوی شرکت‌های ارائه کننده سرویس مدارس پس از اخذ صلاحیت‌های لازم است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری بیرجند، سیدمحمود حسینی اظهار کرد: طی فراخوانی که انجام شده تاکنون هفت شرکت حمل‌ونقل مسافر در شهر بیرجند متقاضی فعالیت در بخش حمل‌ونقل دانش‌آموزی شده‌اند.

وی افزود: طی بازدیدی که از این هفت شرکت به عمل آمده و مورد ارزیابی قرار گرفته است، تعداد پنج شرکت صلاحیت‌های آنها احراز و مورد تأیید قرار گرفته و به‌عنوان شرکت‌های دارای شرایط مناسب به اداره آموزش و پرورش معرفی شدند.

سرپرست سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری بیرجند خاطرنشان کرد: در راستای ارائه خدمات مطلوب و بهبود نظارت‌ها با راه‌اندازی سامانه پایش ناوگان حمل‌ونقل دانش‌آموزی (سپند) تمام شرکت‌های حمل‌ونقل، والدین دانش‌آموزان، رانندگان و مدارس ملزم به ثبت نام در این سامانه هستند؛ بنابراین رانندگان سرویس مدارس قبل از شروع سال تحصیلی باید به شرکت‌های تأیید شده مراجعه و برای آغاز فعالیت از شرکت مورد نظر تأییدیه دریافت و مجوز و برچسب اختصاصی را از سازمان مدیریت حمل‌ونقل دریافت کنند.

حسینی خاطر نشان کرد: اولیا، بازرسان کنترل خطوط سازمان و پلیس راهور با اسکن بار کد QR که روی برچسب اختصاصی شیشه جلوی خودروی سرویس مدارس نصب خواهد شد می‌توانند از مجاز بودن فعالیت آن خودرو و راننده اطلاع پیدا کنند.

وی تاکید کرد: در گام بعدی نرم‌افزار موبایلی متصل به سامانه برای راننده‌ها فراهم شده است و در صورت تمایل، والدین نیز می‌توانند جهت کنترل آمد و شد فرزندان خود و نظارت مستقیم بر عملکرد راننده با نصب نرم‌افزار ویژه والدین، نسبت به استفاده از این امکان اقدام کنند.

سرپرست سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری بیرجند نظارت ویژه بر سرویس مدارس را از جمله اقدامات در دستور کار دانست و ادامه داد: با آغاز سال تحصیلی، گشت‌های کنترل خطوط سازمان با همکاری پلیس راهور، نظارت ویژه‌ای بر عملکرد شرکت‌ها و رانندگان خواهند داشت و در این راستا مجوز رانندگان سرویس مدارس بررسی می‌شود.

حسینی از والدین و مدیران مدارس تقاضا کرد برای جابه‌جایی دانش‌آموزان از به‌کارگیری رانندگان فاقد مجوز و آزاد اکیداً خودداری کنند، زیرا در این صورت نادیده گرفتن مقررات، عواقب آن متوجه سازمان حمل و نقل بار و مسافر نخواهد بود.

وی ابراز امیدواری کرد: در سال تحصیلی پیش‌رو با همکاری بیش از پیش سایر اعضای کارگروه علی‌الخصوص آموزش و پرورش، پلیس راهور، انجمن اولیا مربیان و شرکت‌های پیمانکار شاهد بهبود کیفیت سرویس مدارس و ایجاد فرآیندهای الکترونیکی در این زمینه در شهر بیرجند باشیم.

کد خبر 605220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.