رئیسی به نیویورک می‌رود

رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: رئیس‌جمهور در سفر به سمرقند با همتای ازبکستانی و سایر سران اجلاس دیدار خواهد کرد.

به گزارش ایمنا، غلامحسین اسماعیلی امروز _چهارشنبه بیست‌وسوم شهریورماه_ در حاشیه نشست هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره سفر امروز رئیس جمهور به ازبکستان، اظهار کرد: سفر به ازبکستان یک سفر چند وجهی است، ابتدا سفر دوجانبه به ازبکستان انجام می‌شود و براساس قواعد سفر دیدارها و ملاقات‌های رؤسای جمهور دو کشور ایران و ازبکستان انجام می‌شود و سپس وزرا با همتایان خود دیدار و جلسات کمیسیون مشترک دو کشور برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: ۱۸ سند و تفاهمنامه همکاری به امضا خواهد رسید که در حاشیه اجلاس، دیدارهای دوجانبه با رئیس‌جمهور روسیه، چین و هند و سایر کشورهایی که در اجلاس شانگهای حضور خواهند داشت، انجام خواهد شد.

رئیس دفتر رئیس‌جمهوری خاطرنشان کرد: بعد سوم سفر که اصل سفر است، اجلاس سازمان همکاری‌های شانگهای است که به عنوان یک سازمان بین‌المللی نقش مؤثری می‌تواند داشته باشد. فرآیند عضویت جمهوری اسلامی ایران در شانگهای بر اساس مصوبه هیئت وزیران، سند اصلی بنیادین توسط وزیر امور خارجه ایران و کشورهای عضو شانگهای به امضا می‌رسد که موفقیت خوبی برای جمهوری اسلامی ایران است.

اسماعیلی درخصوص صدور ویزا برای نیویورک برای رئیس‌جمهوری نیز گفت: اجازه دهید اخبار مربوط به سازمان ملل را پس از سفر ازبکستان اعلام کنیم، رئیس‌جمهور قصد سفر به نیویورک را دارد اما جزئیات پس از سفر ازبکستان اعلام خواهد شد.

منبع: ایرنا
کد خبر 605212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.