افزایش ۷۸ درصدی گسترش بلیت دیجیتالی در جهان

گزارش‌های نشان می‌دهد که استفاده از بلیت‌های اتوبوس‌ها و متروها به طور باورنکردنی در حال افزایش است و حتی تا پنج سال آینده به ۲۰۰ برابر خواهد رسید. در این رابطه، توزیع بلیت‌های دیجیتالی امری ضروری به نظر می‌رسد و می‌تواند در ترویج تردد سبز نقش مهمی ایفا کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گسترش ویروس کرونا و نیاز به رعایت فاصله اجتماعی، بهره‌گیری از خدمات اینترنتی را در سراسر جهان به طور قابل توجهی تحت تأثیر قرار داد و حتی به توزیع بلیت‌های آنلاین منجر شد. پیش‌بینی شده است که هزینه خرید بلیت‌های دیجیتالی در سراسر جهان از ۷۵۸ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۲ به ۱.۴ تریلیون دلار در سال ۲۰۲۷ برسد که این مقدار برابر با حدود ۷۸ درصد خواهد بود. بسیاری از محققان علت این پیشرفت تکنولوژیک را به گسترش ویروس کرونا نسبت داده‌اند که پرداخت غیر حضوری بسیاری از هزینه‌ها را در سراسر جهان رایج کرد.

در نتیجه دیجیتالی شدن بلیت‌ها، مردم می‌توانند تنها به وسیله گوشی‌های تلفن همراه خود به تهیه این بلیت‌ها بپردازند و از هدر دادن زمان زیادی در صف‌های طولانی باجه‌ها خودداری کنند. بدون شک، هر چه تهیه بلیت وسایل نقلیه عمومی راحت‌تر باشد، امکان این‌که افراد بیشتری به استفاده از آن‌ها روی آورند نیز بیشتر خواهد شد که این امر به سهم خود می‌تواند مزایای بیشمار تردد پاک را برای شهرها به ارمغان بیاورد.

نکته جالب توجه این‌که برنامه‌ریزان در بسیاری از شهرهای جهان در نظر دارند خرید بلیط میکروموبیلیتی‌های اشتراکی را نیز آنلاین کنند و از این طریق به گسترش استفاده از آن‌ها بپردازند.

محققان پیش‌بینی کرده‌اند که هزینه بلیط‌های رویدادهای دیجیتالی از حدود ۱۰۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۲ به ۲۳۰ میلیارد دلار افزایش خواهد یافت که این حاکی از رشد ۱۳۷ درصدی این بلیط‌ها است و با توجه به افزایش گرایش مردم به حضور مجازی در بسیاری از رویدادها، بالا رفتن نرخ تهیه بلیط‌ها نیز امری بدیهی به نظر می‌رسد.

افزایش ۷۸ درصدی گسترش بلیط دیجیتالی در جهان

کد خبر 605172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.