چشم ۸۰ گذرگاه عابرپیاده اصفهان روشن می‌شود

مدیرکل امور اجرایی ترافیک معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان با بیان اینکه تاکنون سیستم روشنایی در ۵۶ گذرگاه عابرپیاده نصب شده است، گفت: تلاش می‌کنیم تا پایان سال‌ جاری تعداد گذرگاه‌هایی که نور مناسبی در شب دارد را به حدود ۸۰ مورد برسانیم.

حمید آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: یکی از اقدامات مناسبی که از سال گذشته در دستور کار بوده است، تأمین روشنایی گذرگاه‌های عابر پیاده است.

وی با بیان اینکه یکی از مباحث مهم گذرگاه‌های عابر پیاده، خوب دیدن و خوب دیده شدن است، ادامه داد: در این راستا تعدادی از این گذرگاه‌ها که عابران زیادی داشت، اما روشنایی مناسبی نداشت، برای نصب سیستم روشنایی شناسایی شد.

مدیرکل امور اجرایی ترافیک معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان با بیان اینکه در بیش از ۵۶ گذرگاه عرضی عابرپیاده سیستم روشنایی نصب شده است، خاطرنشان کرد: تعدادی از این سیستم‌ها به‌صورت مکانیزه عمل می‌کند و با ورود شهروند به گذرگاه روشن می‌شود.

وی تاکید کرد: در سال گذشته بودجه مورد نیاز برای تأمین روشنایی ۲۸ گذرگاه عابرپیاده در نظر گرفته شد و تاکنون این تعداد به حدود ۵۶ مورد رسیده است که امیدواریم تا پایان سال تعداد گذرگاه‌هایی که نور مناسبی در شب دارد را به حدود ۸۰ مورد برسانیم.

آقایی با اشاره به تأمین ایمنی عابران پیاده در شب به‌عنوان مهم‌ترین مزیت تأمین روشنایی گذرگاه‌های عابر پیاده، اضافه کرد: از رانندگان وسایل نقلیه درخواست داریم اولویت عبور را به عابران دهند تا آنها نیز در تأمین ایمنی شهروندان سهیم باشند.

کد خبر 605149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.