ارتقا درجه شهرداری بجنورد فرصتی برای ارائه خدمات به شهروندان

عضو شورای عالی استان‌ها با اشاره به ارتقای درجه شهرداری بجنورد به ۱۱، گفت: این ارتقای درجه سبب افزایش بودجه و در نهایت موجب ارائه خدمات بیشتر و بهتر به شهروندان می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی استان‌ها، یوسف مغروری با اشاره به ارتقای درجه شهرداری بجنورد از ۱۰ به ۱۱، اظهار کرد: با ارتقای درجه، شهرداری از بودجه بیشتری برخوردار خواهد شد که این مسئله امکان اجرای طرح‌های عمرانی را فراهم خواهد کرد. امیدواریم این اتفاق مثبت منجر به پیشرفت و توسعه شهری بیشتر بجنورد شود.

وی با اشاره به ملاک‌های ارتقای درجه شهرداری‌ها، ادامه داد: شاخص‌های مهمی همچون جمعیت، میانگین تفریغ بودجه، موقعیت جغرافیایی و نیز اهمیت سیاسی و اجتماعی شهرها جزو مهم‌ترین مسائل مرتبط با درجه‌بندی شهرداری‌ها است که در هر دوره پنج ساله مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

عضو هیئت رئیسه شورای عالی استان‌ها گفت: بنا بر قانون، شهرداری‌های کشور به ۱۲ درجه تقسیم‌بندی شده‌اند و بر اساس آن شهری که به درجه ۱۱ ارتقا یابد، جزو کلانشهرهای ایران محسوب خواهد شد و از مزایای کلان شهرها بهره‌مند خواهند شد.

وی اضافه کرد: این ارتقا در جذب اعتبارات ملی و استانی و رشد بودجه شهرداری، کمک‌های اعتباری به پروژه‌های مانند طرح جانمایی سایت پسماند، بهسازی ناوگان حمل و نقل عمومی، تجهیز ماشین‌آلات عمرانی و آتش‌نشانی و ارتقای چارت سازمانی شهرداری تأثیر بسزایی خواهد داشت.

کد خبر 605144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.