مدیریت شهری اصفهان در هفته‌ای که گذشت

مهم‌ترین رویدادهای مدیریت شهری اصفهان در هفته گذشته را در این بسته خبری ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «در اصفهان «تمام شهر مدرسه است» / ورود ۲۰۰ اتوبوس به خطوط اتوبوسرانی»، «توسعه فاوا و هوشمندی شهرها نظام‌مند می‌شود»، «۷۵۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت به حساب شهرداری واریز شد»، «گلایه شهروندان اصفهانی از تعطیلی ایستگاه‌های دوچرخه+ پاسخ مسئولان»، «متروی اصفهان روز اربعین فعال است»، «کارشناسی نادرست از اجرای پروژه قطار سریع‌السیر تهران_اصفهان ممانعت می‌کند»، «تلاش شهرداری اصفهان برای اجرای طرح‌های علمی در حوزه ترافیکی»، «احداث پروژه مترو با بودجه شهرداری قابل اجرا نیست / دولت سهم خود را افزایش دهد»، «سوالات هیئت تحقیق و تفحص در خصوص شهرک شهید کشوری پاسخ داده شود» و «لزوم هم‌افزایی دستگاه‌های شهری برای تدوین بودجه سال آینده» مهم‌ترین رویدادهای مدیریت شهری اصفهان در هفته گذشته بود که گزیده‌ای از آن را در این بسته خبری ایمنا می‌خوانید.

در اصفهان «تمام شهر مدرسه است» / ورود ۲۰۰ اتوبوس به خطوط اتوبوسرانی

حسین حق‌شناس، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: برای خدمت‌رسانی بهتر حوزه اتوبوسرانی اصفهان به دانش‌آموزان و دانشجویان، تا پیش از بازگشایی مدارس، اضافه‌شدن بیش از ۲۰۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان اتوبوسرانی این کلان‌شهر، نوعی رکورد محسوب می‌شود که با توجه به اهمیت اقدامات در نظر گرفته شده، «تمام شهر مدرسه است» شعار امسال ستاد مهر در نظر گرفته شد.

توسعه فاوا و هوشمندی شهرها نظام‌مند می‌شود

همایون یزدان‌پناه، مشاور و دستیار شهردار اصفهان در امور هوشمندسازی با اشاره به طراحی «نظام شهر هوشمند بومی» توسط شورای عالی فضای مجازی کشور، تحت عنوان سند راهبردی جمهوری اسلامی در فضای مجازی، گفت: در طراحی این نظام، تجربیات و دانش کارشناسان شهرداری کلان‌شهرها به خصوص شهرداری اصفهان به کمک سازمان شهرداری‌ها آمده است.

وی ادامه داد: مشکلی که تاکنون در توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات و هوشمندسازی شهرها در ایران وجود داشته است، نبود سند جامع برای تمام حوزه‌های کاری در سطح شهرهای کشور و نبود سازوکار مدیریت اجرای یکپارچه آن بوده است، زیرا تنها در این صورت می‌توان یکپارچگی داده‌ها، اطلاعات و فرایندهای سامانه‌های مختلف و مرتبط با یکدیگر را ایجاد کرد تا فعالیت‌ها با یکدیگر ارتباط منطقی داشته باشد و تبادل داده‌ها و اطلاعات با سرعت و صحت انجام شود و تمام سازمان‌های حاکمیتی همچون دولت و سازمان‌های غیردولتی عمومی همچون شهرداری‌ها، تأمین اجتماعی و سایر قوا بتوانند به‌صورت یکپارچه به شهروندان خدمات الکترونیکی و در مرحله‌ای بالاتر خدمات هوشمند ارائه کنند.

۷۵۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت به حساب شهرداری واریز شد

محسن رنجبر، معاون مالی و اقتصادی شهردار اصفهان گفت: ۷۵۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت مربوط به سال ۱۴۰۰ با فراز و نشیب‌های بسیار به حساب شهرداری واریز شد، اما هنوز امکان جابه‌جایی و برداشت آن وجود ندارد.

وی با بیان اینکه تمام کلان‌شهرها با بانک مرکزی در این موضوع با مشکل روبه‌رو هستند، ادامه داد: ۲۰۰ میلیارد تومان از این اوراق مشارکت برای خرید و بازسازی اتوبوس و ۵۵۰ میلیارد تومان آن به قطار شهری اختصاص دارد، اما تاکنون به دلایلی نتوانستیم آن را آزاد کنیم.

گلایه شهروندان اصفهانی از تعطیلی ایستگاه‌های دوچرخه+ پاسخ مسئولان

برخی از شهروندان اعلام کردند ایستگاه‌های دوچرخه اصفهان تعطیل شده است و مسئولان شهری باید در این خصوص چاره‌اندیشی کنند.

بر اساس پیگیری‌های خبرنگار ایمنا، حسین حق‌شناس، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان اظهار کرد: با توجه به اینکه در دوره گذشته این ایستگاه‌های دوچرخه طی قراردادی به یک شرکت خصوصی واگذار شده است، پس از پایان این قرارداد و با توجه به اینکه با تعدادی شرکت دانش‌بنیان در این خصوص مذاکره شده است، این ایستگاه‌ها با حمایت شهرداری دوباره راه‌اندازی می‌شود.

وی تاکید کرد: ایستگاه‌های دوچرخه اصفهان با اولویت ایستگاه‌های مرکز شهر راه‌اندازی خواهد شد.

متروی اصفهان روز اربعین فعال است

روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت متروی منطقه اصفهان اعلام کرد: این شرکت به‌منظور خدمات‌رسانی به شرکت‌کنندگان در آئین پیاده‌روی اربعین حسینی، روز شنبه _بیست‌وششم شهریورماه_ سرویس‌دهی می‌کند.

شرکت متروی منطقه اصفهان طبق روال روزهای گذشته آماده ارائه خدمات حداکثری به عزاداران و شرکت‌کنندگان در مراسم دلدادگان و جاماندگان اربعین حسینی در اصفهان است و ایستگاه‌هایی که در مسیر این مراسم قرار دارد، به‌ویژه ایستگاه‌های مفتح، تختی، امام حسین (ع) و میدان آزادی آماده ارائه خدمات حداکثری به عزاداران و شهروندان در این روز است.

کارشناسی نادرست از اجرای پروژه قطار سریع‌السیر تهران_اصفهان ممانعت می‌کند

محمد نورصالحی، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: دولت بر اجرای پروژه قطار سریع‌السیر تهران_اصفهان اراده دارد و مجلس نیز با تصویب بودجه علاقه‌مندی خود را به اجرای این پروژه نشان داده است، اما کارشناسی نادرست در بدنه دولت، سازمان مدیریت و بانک مرکزی از اجرای این پروژه ممانعت می‌کند.

تلاش شهرداری اصفهان برای اجرای طرح‌های علمی در حوزه ترافیکی

علی صالحی، سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: درصدد هستیم تا با اجرای طرح‌های علمی و کارشناسی در حوزه ترافیکی همچون طرح خیابان مسجدسید، ضمن ترغیب مردم به استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی، ترافیک روان‌تری را در این کلان‌شهر رقم بزنیم.

احداث پروژه مترو با بودجه شهرداری قابل اجرا نیست / دولت سهم خود را افزایش دهد

عباس حاج‌رسولی‌ها، رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: به دلیل تورم سنگین، احداث پروژه مترو با بودجه شهرداری قابل اجرا نیست، لذا از دولت و وزارت کشور درخواست می‌شود در بودجه سال آینده سهم خود در این پروژه را افزایش دهند؛ مترو بهترین مصداق حمل‌ونقل پاک است.

سوالات هیئت تحقیق و تفحص در خصوص شهرک شهید کشوری پاسخ داده شود

احمدرضا مصور، رئیس کمیسیون پایش، نظارت و پیگیری مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: سوالات هیئت تحقیق و تفحص شورای اسلامی شهر در خصوص شهرک شهید کشوری از سوی شهرداری پاسخ داده شود.

وی اضافه کرد: مدت‌ها است به صورت مکتوب به شهرداری اعلام شده پاسخگوی سوالات اعضای شورای اسلامی شهر در خصوص شهرک شهید کشوری باشد، اما تاکنون پاسخی واصل نشده است، اگر تا جلسه آینده در شورای اسلامی شهر پاسخی داده نشود، خواستار حضور شهردار در صحن خواهیم شد.

لزوم هم‌افزایی دستگاه‌های شهری برای تدوین بودجه سال آینده

امیر سامع، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به برنامه شهرداری اصفهان برای اجرای پروژه‌های بزرگ شهری در سال ۱۴۰۲، گفت: لازم است که از هم‌اکنون برنامه‌ریزی لازم و اطلاعات پروژه‌ها در شورای سیاست‌گذاری مطرح و در سطح مناطق و معاونت‌های شهرداری از اکنون نیازسنجی لازم انجام شود.

وی با اشاره به لزوم هم‌افزایی و هماهنگی دستگاه‌های شهری برای بودجه سال آینده، ادامه داد: به نظر می‌رسد که اگر در حوزه اشتراک آمار و اطلاعات، هماهنگی در پروژه‌های موجود و تعریف پروژه‌های آینده با اطلاع از برنامه‌های دستگاه‌های شهری انجام شود، می‌توانیم شاهد هم‌افزایی و هماهنگی بین دستگاهی باشیم، در این راستا پیشنهاد می‌شود که شهرداری دبیرخانه‌ای را در این زمینه داشته باشد.

کد خبر 605128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.