استراتژی جدید هلسینکی برای کاهش غبار خیابان‌ها

مدیران هلسینکی، پایتخت فنلاند، تحت حمایت برنامه‌ریزان شهرهای اسپو و وانتا، در نظر دارند تمام دارندگان خودروی شهر را به استفاده از تایرهای اصطکاکی تشویق کنند تا از این طریق، غبارهای خیابانی را به حداقل برسانند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گزارش‌ها حاکی است که طی چند سال گذشته، انتشار کربن ناشی از ترافیک خودرویی در هلسینکی به لطف توسعه فناوری حمل‌ونقل به طور قابل‌توجهی کاهش یافته و این در حالی است که افزایش ریزگرد ناشی از عبور و مرور وسایل نقلیه به یک مشکل اساسی در زمینه آلودگی هوا و افزایش غبارهای خیابانی تبدیل شده است. مدیران هلسینکی بخش اعظم آلودگی خیابان‌های شهر را به استفاده از تایرهای میخ‌دار و یخ‌شکن در خودروها نسبت داده و مدعی شده‌اند که بیش از ۵۰ درصد غبار روی سطح معابر شهری ناشی از لاستیک‌های این نوع تایرها است. این آلودگی‌ها به‌ویژه در فصل‌های تابستان و بهار که بارندگی به میزان کمی اتفاق می‌افتد، افزایش می‌یابد و مشکلات زیادی را برای شهر و سلامت شهروندان در پی دارد.

استفاده از تایرهای اصطکاکی در خودروها نه‌تنها تولید غبارها را در خیابان‌ها به حداقل می‌رساند، بلکه در کاهش آلودگی صوتی نیز نقش مهمی ایفا می‌کند و از این طریق، در بهبود کیفیت زندگی شهری اثربخش است. در این راستا، مدیران پایتخت هلسینکی در نظر دارند استراتژی‌های ویژه‌ای را در سراسر شهر پیاده کنند تا مردم را به استفاده از این تایرها در وسایل نقلیه خود سوق دهند.

برنامه‌ریزان شهرهای دیگر فنلاند مانند وانتا و اسپو نیز مدعی شده‌اند وزیر حمل‌ونقل هلسینکی را در پیاده‌سازی پروژه‌های جدید جهت تحقق هدف کاهش غبارهای خیابانی یاری خواهند داد.

مدیران هلسینکی پیش از این نیز اقدامات کارآمد دیگری برای کاهش گرد و غبار در معابر شهری مانند نظافت مرتب خیابان‌ها پیاده کرده‌اند که به نظر می‌رسد تبعات مثبت زیادی را در پی داشته است، با این حال همچنان تایرهای غیراستاندارد وسایل نقلیه امکان کاهش بیشتر این آلودگی‌ها را با مشکل مواجه کرده است.

استراتژی جدید هلسینکی برای کاهش غبار خیابان‌ها

کد خبر 605123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.