برگزاری پیاده‌روی اربعین در اصفهان از سه مسیر اصلی/حرکت قافله‌های خانوادگی به گلستان شهدا

مسئول ستاد مردمی اربعین الی اصحاب الحسین این همایش را یک حرکت خودجوش مردمی دانست و گفت: از هر منطقه شهری یک قافله پیاده از مسجد، ‌حسینیه یا هیئت‌ها حرکت خود را آغاز می‌کند و قرار است که این قافله‌ها به شکل خانوادگی تشکیل شوند و از نقاط گوناگون شهر به سمت گلستان شهدا حرکت کنند.

کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص برگزاری پیاده‌روی مردمی اربعین حسینی در اصفهان اظهار کرد: این برنامه یک حرکت مردمی است که سال گذشته به دلیل محدودیت‌های کرونا و موانع سفر به کربلا از سوی مجموعه‌های فرهنگی، هیئت‌های مذهبی، پایگاه‌های بسیج و برخی نهادهای فرهنگی_مذهبی ایجاد شد که بتوانند زیارت اربعین را از راه دور انجام دهند.

وی با اشاره به شکل‌گیری حرکت الی اصحاب الحسین از سال گذشته افزود: راهپیمایی به سمت گلستان شهدا برای حضور در زیارت اربعین سال گذشته با استقبال بسیار خوبی از جانب مردم شکل گرفت و امسال نیز همان مجموعه‌های فرهنگی_مذهبی با برنامه‌ریزی بهتری تلاش می‌کنند که این مراسم را برگزار کنند.

مسئول ستاد مردمی اربعین الی اصحاب الحسین تأمین زیرساخت‌های مورد نیاز در مسیر راهپیمایی شهروندان تا گلستان شهدا را یکی از برنامه‌های مهم این ستاد دانست و گفت: اعضای ستاد مردمی اربعین تاکنون با برخی نهادهای حاکمیتی مانند شورای هماهنگی، سازمان تبلیغات، سپاه و فرمانداری جلساتی برگزار کردند تا تسهیلات و پشتیبانی مورد نیاز برای زائران را فراهم کنند.

کریمی این همایش را یک حرکت خودجوش مردمی دانست و ادامه داد: از هر منطقه شهری یک قافله پیاده از مسجد، حسینیه یا هیئت‌ها حرکت خود را آغاز می‌کند و قرار است که این قافله‌ها به شکل خانوادگی تشکیل شوند و از نقاط گوناگون شهر به سمت گلستان شهدا حرکت کنند.

وی وظیفه ساماندهی این قافله‌ها را بر عهده هیئت‌ها، مجموعه‌های فرهنگی و پایگاه‌های بسیج دانست و گفت: تاکنون قافله‌هایی از مسیرهای خوراسگان، زینبیه، شهدا، آتشگاه، قائمیه و سپاهان‌شهر، برای حضور در این راهپیمایی اعلام آمادگی کرده‌اند که همه این قافله‌ها در سه نقطه اصلی به یکدیگر می‌پیوندند تا به گلستان شهدا برسند.

مسئول ستاد مردمی اربعین الی اصحاب الحسین نخستین مسیر اصلی تلاقی قافله‌های اربعین را از سمت پل بزرگمهر به سمت گلستان شهدا اعلام کرد و گفت: اکثر موکب‌ها از چهارراه نورباران تا گلستان شهدا برپا می‌شود، دو مسیر دیگر نیز از سمت فلکه فیض و دروازه شیراز پیش‌بینی شده که در طول آنها موکب‌هایی برای پذیرایی جانمایی شده و در حال شکل‌گیری است.

کریمی درباره برنامه‌های روز اربعین در گلستان شهدا یادآور شد: زیارت اربعین، سخنرانی و مداحی شاعران اهل بیت از برنامه‌هایی است که در گلستان شهدا در نظر گرفته شده است و اجرا می‌شود.

وی درباره زمان برگزاری این همایش از صبح تا عصر گفت: زمان برگزاری مراسم از صبح تا غروب در نظر گرفته شده است، زیرا قرار نبود که یک برنامه اجتماع برگزار شود بلکه موضوع اصلی پیاده‌روی است و هر فرد یا گروهی زمانی را برای شرکت در راهپیمایی در نظر دارد، به همین دلیل زمان برگزاری مراسم از اذان صبح تا مغرب در نظر گرفته شد.

مسئول ستاد مردمی اربعین الی اصحاب الحسین از هماهنگی با پلیس راهور برای ایجاد امنیت در مسیرهای تردد خبر داد و گفت: با نهادهای دیگر از جمله اورژانس، اتوبوسرانی و برخی دستگاه‌هایی خدماتی مانند آبفا برای آبرسانی به موکب‌ها و پذیرایی از زائران نیز هماهنگی‌های لازم صورت گرفته است و امیدواریم مراسم مردمی اربعین الی اصحاب الحسین به شکل مطلوب برگزار شود.

کد خبر 605098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.