معضلات احداث پروژه دره گردوی اراک رفع شود

عضو شورای اسلامی شهر اراک در خصوص معضلات پروژه تفریحی و گردشگری دره گردو، گفت: احداث پروژه تفریحی و گردشگری دره گردو یکی از اولویت‌های شورای ششم بوده و در ابتدای امر نیز ۷۰ میلیارد بودجه برای این امر اختصاص داده شده است.

سیدوحید میرنظامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص معضلات پروژه تفریحی و گردشگری دره گردو، اظهار کرد: احداث پروژه تفریحی و گردشگری دره گردو یکی از اولویت‌های شورای ششم بوده و در ابتدای امر نیز ۷۰ میلیارد بودجه برای این امر اختصاص داده شده است و در صورت ایجاد کسری در بودجه سعی می‌کنیم متمم دومی نیز برای دیگر هزینه‌های این پروژه داشته باشیم، تاکنون نیز تأسیسات روشنایی و آبی خریداری شده و پیمانکارها برای عقد قرارداد مشخص شده‌اند تا عملیات اجرایی در منطقه ورودی این پروژه آغاز شود و شهروندان هرچه سریع‌تر بتوانند از آن بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: معضلی که در حال حاضر با آن مواجه هستیم؛ در خصوص ۲۳ هکتار از زمین‌های این منطقه است که از اراضی ملی به‌شمار می‌رود و اجرای پروژه تفریحی و گردشگری دره گردو مشروط بر آن است که سازمان ملی زمین و مسکن این قطعه زمین را به شهرداری تحویل دهد. به دنبال پیگیری‌های بسیاری که داشته‌ایم، این زمین‌ها برای واگذاری به شهرداری قیمت‌گذاری و با تأیید مسئولان استانی نامه آن به وزارت‌خانه ارسال شده، اما چندین ماه است که این موضوع بلاتکلیف باقی مانده است و این مشکل مانع از تسریع اجرای پروژه خواهد شد.

عضو شورای اسلامی شهر اراک افزود: کندی در اجرای پروژه تفریحی و گردشگری دره گردو باعث محروم شدن شهروندان اراک از یک تفرجگاه خواهد شد؛ در روزهای اخیر اعضای شورای اسلامی شهر اراک در نشستی با استاندار مرکزی این معضل را مطرح کردند، چرا که این گره تنها به دست مسئولان استانی باز خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه توجه به پروژه‌های تفریحی و گردشگری باعث افزایش نشاط اجتماعی شهروندان و کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهد شد، تاکید کرد: مشکل پروژه به طور قطع تا پایان کار دوره ششم شورای شهر رفع خواهد شد، اما از آنجا که حجم پروژه بسیار بزرگ و گسترده است، احتمال دارد بهره‌برداری از آن به دوره بعدی کشیده شود. مدیریت شهری شهرهایی همچون زنجان و قزوین تجربه‌های مشابهی در احداث پروژه‌های تفریحی و گردشگری داشته که با موفقیت روبه‌رو شده است، اما لازم است بدانیم اجرای این پروژه‌ها نیز بین یک تا دو دهه زمان برده است.

میرنظامی در خصوص زمین‌های بالادستی پروژه که متعلق به اداره کل اوقاف است، خاطرنشان کرد: این زمین‌ها فاصله بسیاری تا دهانه ورودی دره گردو دارد و در ابتدا باید مشکلمان را در خصوص تعیین مالکیت ورودی پروژه رفع کنیم، چرا که اجرای عملیات عمرانی و جذب سرمایه‌گذار برای پروژه مشروط به رفع این مشکل است و در فاز بعدی مذاکرات مسائل مربوط به زمین‌های بالادستی را نیز مورد پیگیری قرار خواهیم داد تا موانع رفع شود و پروژه به نتیجه برسد.

کد خبر 605088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.