افزایش صددرصدی سهم سرویس مدارس در مشهد

معاون اجرایی سازمان تاکسیرانی مشهد گفت: امسال در کارگروه ماده ١٨ ، هزینه شرکت‌های حمل‌ونقل دانش‌آموزی مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت با افزایش صددرصدی سهم سرویس مدارس موافقت شد تا سهم شرکت‌ها از ٣.۵ درصد به هفت درصد افزایش یابد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، محمد حسین صائبی اظهار کرد: سرویس مدارس یک کار گروهی و میان بخشی است و در واقع کاری مشترک با حضور و هماهنگی اداره آموزش‌وپرورش، سازمان تاکسیرانی، شرکت حمل‌ونقل و نماینده اولیا دانش‌آموزان در کارگروه ماده ١٨ است.

وی افزود: امسال فصل جدیدی از سرویس مدارس را پس از دو سال تعطیلی آغاز کردیم، فصلی پر از ابهام با رقبای جدید در حمل‌ونقل که تهدیدی برای سرویس مدارس بود، لذا سعی کردیم با جلسات بیشتر و فشرده‌تر کار گروه‌های ماده ١٨ را تشکیل دهیم و با به کارگیری مسئولان مختلف، ابهامات و مشکلاتی که در این حوزه وجود داشت را برطرف و قدم‌های عالی برداریم.

معاون اجرایی سازمان تاکسیرانی مشهد تصریح کرد: پایین بودن کرایه سرویس مدارس سبب شده بود که رانندگان زیادی را از دست دهیم، زیرا در کشور از لحاظ میانگین کرایه مسیر در انتهای لیست قرار داریم.

وی گفت: حرکت بسیار قدرتمندی باید اتفاق می‌افتاد که مدیران، مسئولان، اعضای شورای اسلامی شهر و فرمانداری قانع می‌شدند که این یک چالش است و باید برای آن چاره‌اندیشی کرد.

صائبی خاطرنشان کرد: امسال در کارگروه ماده ١٨ هزینه شرکت‌ها مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت با افزایش صددرصدی سهم سرویس مدارس موافقت شد تا سهم شرکت‌ها از ٣.۵ درصد به هفت درصد افزایش یابد، همچنین امسال قصد داریم آزمون روان‌شناختی رانندگان سرویس مدارس را به صورت پایلوت اجرا کنیم که در صورت موفقیت، در سال‌های آینده به روش فراگیر اجرا شود.

کد خبر 605059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.