حماسه اربعین زمینه‌ساز شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اربعین را یکی از میراث ماندگار نهضت امام حسین (ع) دانست و گفت: این رویداد بزرگ نماد وحدت، همدلی و یکدلی ادیان ابراهیمی است و حضور پرشور شرکت‌کنندگان از ملل گوناگون در راهپیمایی اربعین نشان داد که می‌تواند زمینه مناسبی برای شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی باشد.

غلامرضا منتظری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص آثار و برکات راهپیمایی اربعین اظهار کرد: اربعین یکی از میراث ماندگار نهضت امام حسین (ع) است که با چهره‌هایی مانند جابر انصاری آغاز شد و امروز در گوشه و کنار این سرزمین، افراد زیادی با عشق به امام حسین (ع) طی طریق می‌کنند و خود را به کربلا می‌رسانند.

وی اربعین را مانند مشعلی دانست که پیام حفاظت از عرفان و معنویت را به جهانیان می‌رساند و افزود: این رویداد بزرگ نماد وحدت، همدلی و یکدلی ادیان ابراهیمی است و حضور پرشور شرکت‌کنندگان از ملل گوناگون در راهپیمایی اربعین نشان داد که می‌تواند زمینه مناسبی برای شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی باشد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه واقعه اربعین تجلی عصر مهدوی است، گفت: همین موضوع باعث می‌شود که مردم بدون توجه به رنگ، نام، نشان، قوم و قبلیه به یکدیگر بپیوندند و به سوی وحدت طی طریق کنند بنابراین اربعین نماد ایثار، گذشت، فداکاری، محبت و همدلی است و این صحنه کم نظیر استکبار را به وحشت انداخته است.

وی برگزاری باشکوه راهپیمایی اربعین را یکی از آثار پر خیر و برکت انقلاب اسلامی ایران دانست و خاطرنشان کرد: انقلاب به برکت آموزه‌های حسینی و به وقوع پیوست و همچنان با شکوه و عظمت بیشتری برگزار می‌شود تا جایی که به دانشگاهی که به وسعت تاریخ برای همه عصرها و همه نسل‌ها تبدیل شده و امیدواریم بتوانیم از این فرصت فرهنگی و معنوی ره توشه‌ای برای آخرت خویش برگیریم.

کد خبر 605032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.